divendres, 14 d’abril del 2017

Integral Pilar Martínez al Gorro Frigi.

Via amb molt poques referències situada a la cara sud del Gorro Frigi. De fet, a la guia d'en Luichy de Gorros no hi surt el nom. Nosaltres només l'hem trobat al blog d'en Joan Asín. La via, en general, està bastant equipada amb parabolts. L'equipament disminueix al cinquè llarg, on s'ajunta amb la Pink Floyd. Aquí trobarem menys assegurances i més velles (espits?). La travessa de l'últim llarg torna a estar equipada generosament. Es pot evitar aquest tram comú amb la Pink Floyd desviant-nos cap a la dreta, a la GEDE. Així tindrem una escalada més homogènia en quant a dificultat i equipament.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal ( St. Joan - St. Jeroni ) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim i a sota del Gorro Frigi i la seva cara Est agafem la canal per on baixa la Normal. Hem de pujar aquesta canal fins el coll que separa el Gorro Frigi i la Magdalena Superior. Baixem per l'altre costat, passant de llarg l'ermita de Sant Martí, fins a la base de la cara sud. La via comença en aquest punt (veurem xapes). Atenció a no confondre's amb la GEDE que marxa cap a la dreta.

-Orientació: Sud.
-Material: La via està equipada amb parabolts, només calen cintes exprés.
-Grau obligat: V

-Descens: Un cop al cim hem de desgrimpar cap a la nostra esquerra en direcció a una savina per on surt la Normal. En aquest punt localitzem la primera instal·lació de ràpel. Fem un primer ràpel d'uns 30 metres i un segon d'uns 45 metres que és fraccionable. Els ràpels ens deixen directament a la canal de la Normal. Un cop aquí baixem per la canal (desgrimpada amb corda fixa, pot no ser-hi) uns metres fins al camí transversal.
-Ressenya: Nosaltres hem utilitzat la topo que surt a la guia d'en Luichy. Penjem la d'en Joan Asín que també va bé. Moltes gràcies!

1. Luketi!
    Que també surt al nostre blog!!!
    Una mica mes i coincidim, nosaltres la vam tornar a fer fa uns dies.

2. Bones Luqueti!
    La via la var triar el colega i jo no em vaig mirar res. Com que ell va fer la piada tampoc vaig mirar res depres de fer la via. Si tinc un moment ja penjaré la vostre topo i enllaç.
    Una pregunta saps com està de neu per escalar a l dent d'en Rosell?

1. Per Ripoll fa dies q no plou i per alla dalt no hi ha gaire neu
      Pero fa uns dies q carda força fred!!!

3. la integral pilar martinez es la unio de diverses vies i molta historia, a estat lligada a la via del pau de 1987 junt amb miquel muñoz, rappelada desde el cim per una hvipotetica sortida no repetida entre la navalón y la original gede de la fisura, per juan miguel guzman qui va deixar diversos burils amb mosqueto quer de la epoca, 1990, despres de molt temps a sobre van surgir tres llargs equipats donant el nom a la via genesis, la part de sota taladrata per dani de puretas climb, el markus y anna guinovart, la part central amb toni mateo y gonzalo sacks, y la part de la travesa superior ja habia sigut recorrida en par amb la propia pilar martinez, pro qui la va avcabar sencera fins sortir per la canaleta de la navalon y pink floid, va ser amb toni mateu y gonzalo sacks, amb un dia de neblina i pluja....despres un equip del montserratus vem retirar 2 seguros vells i ven posar els nous parabolts, aquet grup van ser pilar martinez, manolo muñoz, jordi monterde, rafa menjibar, aina di,jose pies de pato, eddy abraham, en 5 dias diferentes, quizas me olvido de alguno, sorry, quedando como integral pilar martinez, las repeticiones de las que tenemos constancia han sido....desde su aprobación por el patronato ya se ha repetido 16 veces....debido a mi accidente, aun esta por arreglarse ese largo del labio que va directo sin tocar la pink floid y anular la penultima r como nos dijo joan assin, una via diferente....

4. Ok!,merçi per la info.
    Salut i Gorros!!!

5. http://clubescaladamontserratus.blogspot.com.es/2017/06/via-la-gavina-al-gorro-2013.html

aqui teneis el estado actual de la cara sur-oeste