divendres, 19 de gener del 2018

Heroes del Silencio al Montroig.

Molt guapa via esportiva sobre roca excel.lent malgrat parell de rostollets molt punktuals.Plaques de pressa petita,ens han semblat tots els llargs igual de difícils,sobre el 6a+. Per tant és una via homogènia i sostinguda.Hem enllaçat el segón i el tercer llarg. Via ràpida amb aproximació i baixada súper curtes ideal per apurar el dia.
Accés: Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir d’Avellanes trenquem a la dreta direcció Vilanova de la Sal. Creuem Vilanova i prenem una pista en direcció a l'ermita de Montalegre, alguns cartells. Seguim la pista uns 4,5 km fins que arribem a una cruïlla de tres camins. Hem de prendre el de més a la dreta (direcció Montalegre). Seguim per aquesta pista, cada cop en més mal estat. Arribem a un revolt a l'esquerra just abans de que la pista fagi una forta pujada. Aquí aparcariem en cas d'anar a la Pala dels Pelats,actualment la pista està arreglada per continuar pujant,només cal vigilar en un tram pla de més amunt. Avançem per la pista,que després d'una forta pujada comença a planejar per sota de les parets. Passades les parets arribem al Coll de Porta. En aquest punt cal estacionar a la nostra dreta,abans de que la pista fagi un marcat tomb a l'esquerra. Tanca de fusta.
Aproximació: La Pala del Coll ens queda just davant i a l'esquerra hi ha una traça que la va vorejant per sota. Just abans de que començi una feixa deixem aquesta traça i ens enfilem a l'esquerra fins al peu de via. Hi ha una H gravada a la base i es veuen els bolts. La primera assegurança és una escàrpia. 10 minuts.
Orientació: Sud.El dia que hi vàrem anar la via va estar al sol tot el dia des de les 10 que vàrem arribar fins les 5.30 que es va pondre.
Material: A la guia del Montroig l'hi marca joc de friends i de tascons. Nosaltres vàrem fer servir unes 18 cintes exprés per enllaçar L2+L3 així com doble corda. Crec que algú parlava de possar alguna peça petita o microtascó a la primera tirada.
Horari: Una hora i mitja.
Dificultat obligada: 6a/A0. Amb ferro i pedal potser V+/A1.
Descens: A l'esquerra de la paret hi ha un bon camí que ens 5' ens deixa al cotxe. Les reunions ténen totes una anella,si pensem rapelar la via portar cordinos per vincular ja que els que hi ha a la via estan un pèl tocats.
Ressenya: Rocaineu,moltes gràcies!

1. Una llàstima que vies com aquesta que es poden autoasegurar de cap a peus estiguin tricotades a xapes!.

2. Bones,
    Ostia hi ha molta placa no se si és la millor via per anar catxarrejant.