divendres, 3 d’agost del 2018

Divorci Inminent.

No ens ha acabat de fer el pes,ens ha agradat molt més la veïna Orgull Mapuche. De fet si la tornés a fer només faria els llargs 2 i 3 en un de sol en plan esportiu,ràpel i a acabar d'aprofitar la jornada en alguna altre via.La primera tirada ens deixa en una feixa per la que es pot transitar tranquilament i cal anar a buscar la continuació de la via.Aquesta es troba a l'alçada d'un gran bloc caigut a l'esquerra de l'evident díedre de la Orgull Maputxe que acabarem creuant quan escalem L2. Per trobar aquesta continuació en el garbuix de vies de la paret hem de tenir en compte que aquesta via és la única de la paret que te espits.Però hem trobat que al segón llarg hi falten uns quants espits,nosaltres hem escalat la linea de bolts que hi ha un metre a la dreta dels casquillos d'espits. No se el nom de la via esportiva que és però la seva dificultat ens ha semblat que està a l'entorn del 6a,superada una primera placa més fineta cal anar a la dreta a xapar un espit just a la base del díedre de la Orgull Maputxe i seguir flanquejant a la dreta a buscar la R2 de dos espits. Si fem un us correcte de la doble corda ens podrem saltar aquesta reunió i acabar de pujar fins la R3 sense massa fregament. Aquesta darrera reunió és millor acabar de flanquejar a la dreta a buscar la reunió de l'Artengo ( 6c ) que queda un parell o tres de metres a la dreta.La darrera tirada no val massa la pena: placa de IV de 5 mètres i la resta rostollam a discreció,si tornés a fer la via rapelaria d'aquí per fer alguna altre cosa.

Accés:Explanada d'en Nubiola, al costat del restaurant de la Vinya Nova.
Aproximació:Des de la Vinya Nova prenem la pista forestal que porta cap a Collbató. Seguint aquesta pista trobarem un primer trencant a mà esquerra, és el Camí de l’Artiga Alta. Passat aquest trencant i seguint uns minuts més tornem a trobar un altre trencant a l’esquerra, el seguim uns 100 metres fins arribar a un cul de sac on abans es podia deixar el cotxe. Des d’aquest punt agafem un camí de marques blaves ( Camí del Clot de la Mònica ). Seguim aquest camí fins a localitzar el segón corriol que surt a la nostra esquerra marcat amb una fita,el primer ens deixaria al sector Clean is Good. Hi ha alguna traça que puja cap a la paret, la bona és la que passa per sota d'un gran pi. L'iniçi de la via el situem a l'esquerra del tot de la paret,espits visibles en una placa a l'esquerra de les vies que pujen al Frare de Baix.
Si es vol començar la via pel segón llarg cal anar a la dreta a buscar l'entrada de la feixa i anar a buscar els casquillos d'espit que explico a dalt.

Orientació: Est,ombra a partir de les 3 aproximadament.
Material: Si enllaçem el segón i el terçer llarg unes 14 cintes exprés. Mola alguna peça petita/mitjana per assegurar l'entrada a R3 ja que hi ha una sabina/arrel que està a les últimes.
Grau obligat: V/V+.
Descens: Si acabem a la terçera reunió el millor és xapar la reunió i flanquejar dos metres a la dreta a caçar la reunió de l'Aretngo (6c) que queda dos metres a la dreta i que està formada de dos bolts amb anella. D'aquí amb un sol ràpel de 25 ens plantem a la feixa.
En el cas que decidim fer el quart llarg,crestejar a la dreta a buscar la darrera reunió de la Orgull Maputxe de la qual baixarem amb un sol ràpel de 50 fins la feixa tot i que diria que aquest és fraccionable ja que totes les reunions d'aquesta via tenen anelles.
Ressenyes: Joan Asín i Fuertescarbasa. Gràcies!

1. A mi em va semblar un bon trunyo de via, de lo pitjor que he escalat per aquesta zona. I això que quan la van obrir tenien tota la paret lliure...