dimecres, 4 de setembre del 2019

Via 27 i més a la Gronsa.

Ens ha agradat força ja que l'hem trobat ben variada i amb trams guapos d'escalar.La roca en general bona però fa l'efecte que saltaran coses.
Accés: Sortint de l’Horta de Sant Joan desemboquem a la carretera que va d’Arnes a Prat de Compte, tombem cap a Arnes i de seguida hi ha un desviament a mà esquerra direcció als Estrets. Prenem aquesta pista fins al kilòmetre 7,5 on hi ha un desviament molt pronunciat a mà dreta
Aproximació: A l'aparcament diria que hi ha indicacions per anar als  Estrets d'Arnes (evident). Seguim caminant pel costat dret del riu fins que veiem la via.Per arribar al seu inici hem remontat per una llengua rocosa al costat d'un bosquet.Peu de via amb petita repissa a la base d'un díedre diagonal.

Material: Joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3.La ressenya recomana porar només fins el #1,suposo que end hem flipat.Mola cintes llargues i doble corda perque hi ha alguna tirada sinuosa.
Orientació: Oest.Te sol des de la una fins a la posta.
Horaris: aproximació 30',via 2 hores i descens fins a l'aparcament 1h.
Grau obligat: V/A0.
Descens: Del final de la via cal crestejar a l'esquerra amb algunes desgrimpades fins a un coll i baixem per una canal molt oberta/vessant a l'esquerra en direcció als Estrets. Hi ha un tram de cordes fixes,nosaltres no hem rapelat.Arribem a un sector esportiu que hi ha a sobre dels Estrets i desgrimpant per unes rampes de pedra fins als mateixos Estrets.