dilluns, 10 de febrer del 2020

Germanautes a la Corriu.

L'he trobat molt maca,llàstima de la pinassa i sorra que hi havia al primer lllarg,sinó seria una via de IV/V cinc estrelles.Variada d'escalar i amb totes les tirades boniques.A mi el conglomerat del prepirineu em fa especial basarda,aquí he anat tranquil per tant m'imagino que la roca deu ser bona.Els trams per sota del IV són mica exposats,potser podem posar quelcom.Per sobre d'aquest grau hi ha parabolts a mansalva.

Accés: Molt ben dibuixat a la ressenya de la No Fracking d'en Lluís Parcerissa,nosaltres ho hem trobat a la primera. Al tram que diu pista 4x4 hem fet com uns 500 metres amb un cotxe no massa alt i hi ha unes esplanades a ma esquerra per aparcar,abans d'una cadena que pot estar tancada encara que el dia de la nostre visita ( Octubre 19 ) la vàrem trobar oberta.
Només apuntar que cal seguir la carretera que uneix Sant Llorenç de Morunys i Berga ( LV 4241) fins al km. 39 on agafem una carretera amb indicació de Valls,venint de Sant Llorenç de Morunys a l'esquerra i de Berga a la dreta.
Aproximació: Seguirem la pista fins als prats que hi ha al voltant de la Torre.En aquests prats anirem pujant i avançant en la direcció que portem amb alguna fita fins que veiem que les fites s'internen a dins del bosc.Diria que no cal arribar a peu de paret
,abans flanquejar a la dreta.A peu de via hi ha picada una petita fletxa que costa molt de veure i diria que s'hi veia el primer parabolt.
Material: Nosaltres només hem fet servir cintes exprés,estaria bé cardar quatre cops de podall a l'aproximació.
Orientació: Sud.

Horari: Aproximació 20/30' sense 4x4 i segons les voltes que fem per localitzar el peu de via,1 hora 30' per fer-la i rapelar.
Descens: Des de la darrera reunió carenar/crestejar uns 30 metres a l'esquerra fins a localitzar la darrera role de la No fracking , per la qual hem baixat amb dos ràpels: 60 i 20.

1. Una via ben aconseguida enmig d'aquest conglomerat per dir-ho d'alguna manera, "curiós" La No Fracking és molt bona també, l'espèró Marià el tinc abandonat a mitja primera tirada...quèia tot i al lliure no em vaig atrevir a seguir...hi hauré de tornar.

2. Bones!.De la No Fracking en vàrem escalar la primera tirada i està bé.Rapelant la resta de la via no feia tant bona pinta,però si tu la recomanes caldrà tornar-hi!.
    Salut i tàpia!!!

3. La primera tirada és la millor, però en conjunt la via val la pena, sí.