dilluns, 5 de juliol del 2021

Cerdà Pokorski a l'Ordiguer.

La germana gran de l'Anglada!,més difícil i més mantinguda i probablement un pèl més desequipada.A part de l'ambient de muntanya que es respira en aquesta paret i que per si sol ja valdria una visita te llargs molt bons.Escalada eminentment d'escletxes de totes les mides,de la fissura de dits a la xemeneia,amb un curt tram de placa a la tercera tirada.Típica roca de l'indret sanejada als llocs més complicats i de posar-hi atenció als trams fàcils.
Juntament amb l'Anglada probablement siguin les vies més fetes del Cadí,mola portar pla alternatiu per si de cas ens hi trobem una cordada al davant.

Accés: Hem d'anar al municipi de Martinet, a la carretera entre La Seu i Puigcerdà. Un cop a Martinet agafem la carretera que puja al poble d'Estana. Creuem el poble, fem un petit tram de pista i aparquem al Coll de Pallers.
Aproximació: Hem de pujar a Prat de Cadí, des de el mateix aparcament en surt el camí i diría que està senyalitzat. Un cop som al Prat de Cadí cal creuar-lo i agafar el P.R. que mena a la Canal del Cristall per on baixarem,el camí passa per la tartera que hi ha a peu de via.En aquest punt deixem el P.R. i enfilem cap a peu de via.Evident,amb la fotografia es veu perfectament la via.

Horari: Aproximació 1 hora i mitja,via 5 hores i descens 2 hores i mitja.
Orientació: Nord.
Grau obligat: V+/A1,per sortir del tram més complicat del tercer llarg pot anar bé un pedal o fins i tot algún pitó pla/extrapla si es va just de grau.
Material: Joc de tascons i de friends des de l'Alien blau al Camalot #4,repetint0.75 ,1,2 i 3.Una recuperable i 16cintes exprés.
Tram de V/V+ encastent sobre vell pitó potser es pot reforçar amb un 5 o 6.
Segons l'època poden caldre piolets i grampons per baixar per la Canal del Cristall.

Descens: Des de la última reunió acabem de grimpar un tombarral descompost fins a sota d'un díedre/canal per on surt també l'Anglada.Escalem aquest díedre i montem reunió simbólica en un ginebró.A partir d'aquí sense cordes.
Anem a buscar la gran feixa superant una aresta de 10 metres amb un pas de III.Seguim aquesta feixa més o menys uns 100 metres i llavors arriba el moment de pujar a la feixa que tenim a sobre.Hi ha 3 canals per pujar a la vira de sobre de similar dificultat.Un cop a la feixa de sobre la seguim fims a la Canal del Cristall.L'entrada a la Canal del Cristall te una mica de mala llet,rampa amb grava hi ha un bolt a l'inici.
Ressenya: Del blog Rocaineu.Gràcies!