dilluns, 28 de desembre del 2020

Paranoia Nocturna a la Torre del Moro.

Te un segón llarg molt bo,m'ha agradat molt més que qualsevol de les tirades de l'Alicantropia que algú diu que és més bona.La paret és la que és i les repisses hi són però ja dic que la segona tirada ens ha deixat bon regust.
Hem enllaçat segón i tercer llarg.
L'escalada és vertical i et fa moure per que els cantos es fagin bons,demana força i tècnica sense ser la típica placa tombada d'aderència.

Accés: Des del municipi de l'Espluga de Francolí hem d'anar direcció Prades per la T-700. Creuarem dos ponts i agafem una carretereta a ma esquerra,com a 8 km. de l'Espluga.Aquest trencant el reconeixarem per tenir una creu i un cartell indicatiu de "Vall de Castellfollit".
 Passem per una zona de Pic-Nic i seguim fins a veure la Torre del Moro,aparquem una mica més enllà en uns aparcaments habilitats a ma esquerra.
Aproximació: una mica més endavant d'on hem vist la Torre del Moro,abans d’un revol, hi ha un camí ampla/pista abandonada què baixa al torrent. Creuem el torrent i seguim un camí coincidint algun tram amb la torrentera fins arribar a sota de la vessant oest/sud on el deixem i pugem directament fins a peu de paret, alguna fita.
A la paret sud hi ha 3 vies esportives amb parabolts d'esquerra a dreta: Alicantropia (6c),Despedida de solter (7a ) i Paranoia Nocturna (6a).
Orientació: Sud.
Material: unes 16 cintes exprés per enllacar i catxarros per trampejar,si anem bé de grau i ho fem en lliure jo diria que no calen.Nosaltres que ni anem bé de grau ni ho hem fet en lliure hem fet servir els Aliens negre i groc i els Camalots del 0.5 al 2.
Grau obligat: V+/A1.
Horari: Aproximació 20 minuts,via fent cim i baixant pel coll 2 hores.Retorn de peu de via al vehicle 15 minuts.
Descens: Algunes cordades rapelen per la mateixa via abandonant material.
Nosaltres hem preferit fer cim i baixar per l'aresta.
De la darrera role acabar d'assolir la creu III ( 25 ) i d'aquí la cresta a l'esquerra 60 metres de II/III fins una petita alzina amb cordino d'on rapelem (25) o desgrimpem IV.
Seria bona idea portar un tros de corda de 2 metres per vincular a una alzina més gran de darrera.