dimecres, 14 d’octubre del 2020

Acromion a la Magadalena Superior.

Si ens dediquem a l'escalada lliure aquesta via probablement ens semblarà descompensada doncs es tracta d'una grimpada amb un potent ressalt. En canvi si som amics del guarrilibre i altres arts fosques ens enfilarem per plaques ajagudes de bon cantell i roca ferma tallades per un tram d'Ae amb bon ambient.

Te fama d'estar molt equipada i probablement això sigui així per algú minimament habituat a escalar.De totes maneres jo no deixaria que un novell lideres la cordada a la primera tirada ja que hi ha alguna galeta important.

Nosaltres l'hem escalat amb dues tirades de 60 metres,saltant-nos alguna assegurança i amb força fregament.
Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota ( esquerra ) i quan sortim al camí transversal ( St. Joan - St. Jeroni ) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim i a sota del Gorro Frigi i la seva cara Est agafem la canal per on baixa la Normal. Hem de pujar aquesta canal fins el coll que separa el Gorro Frigi i la Magdalena Superior. Baixem per l'altre costat, passant de llarg l'ermita de Sant Martí, fins a la base de la cara sud de la Magdalena Superior(esquerra).El sostre que hi ha a sobre de R1 és una bona referència,parabolts grocs visibles.
Material: 15 cintes exprés ( 12 si no enllaçem ni ens saltem cap xapa ).La primera reunió resulta incómode per que està just on comença el desplom,a sota la paret és ajaguda.Si no ens volem saltar el primer relleu potser amb algún catxarro podem reforçar algun bolt del primer llarg i improvitzar una reunió cómode.
Horaris: Aproximació 50',via i ràpel 2 hores i descens 40 minuts .
Orientació: Sud.
Grau obligat: IV/V i A1e.
Ressenya: El col.leccionista de vies.Gràcies!
Descens: Un ràpel llarg (d'uns 50 metres) o dos ràpels curts (d'uns 25 metres) per la cara est.

1. Correcamins .... sou uns "Masters" anim i no pareu...

2. Correcamins el cabrón del col.lega que no en te mai prou i em porta sempre amb la llengua fora!.
    Els Masters sou els que obriu vies,gràcies per la feina!!!