divendres, 2 d’octubre del 2020

Atila a l'Ullal de la Magdalena.

A la zona dels Gorros és habitual realitzar enllaços de vies mirant d'acumular metres i metres de bona roca en un grau de IV/V i amb un equipament més aviat generós.
Si ens dediquem a aquesta modalitat que alguns anomenen Gorrejar la cara sud est de l'Ullal de la Magdalena la trobarem estratègicament situada ben a prop del ràpel de baixada de la Magdalena Inferior.
Així doncs si rondem per la zona i volem fer 40 metres de V amb ambient i uns códols d'escàndol farem bé d'atansar-nos a l'Atila.
A l'esquerra hi te dues vies equipades amb burins o espits de V+ i 6a respectivament que nosaltres no hem vist.
Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel camí de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta.La primera gorra que trobarem és la Gorra Marinera,seguidament trobarem unes rampes rocoses que baixen de la cara nord d'aquesta agulla.Doncs just psssades aquestes rampes caldrà agafar un corriol a ma esquerra on només començar en ajudarem d'unes arrels per superar un tram més dret.Passarem per sota de les vies de la cara nord de la Magdalena inferior ( Rataplan,La que faltava... ) que ens quedaran a la dreta i arribarem a les Escales de Jacob. Superades aquestes escales ens plantarem al coll que formen la Gorra Marinera ( esquerra ) i la Magdalena Inferior ( dreta ) on hi ha unes runes.Enfilem a la dreta fins a assolir la carena on ja veiem l'evident cara sud est de l'Ullal.
A peu de via hi ha dos burins aixafats i es veu la corrua de bolts.
Material: Nosaltres no hem set capaços de trobar ni la primera reunió ni cap assegurança a la segona tirada de manera que  haurem escalat uns 15 metres a pèl.Malgrat que aquests 15 metres són fàcils,de dificultat decreixent i sobre bona roca si volem estalviar aquesta situació podem provar sort a veure si entra algún ferro o merlet.Hem fet servir unes 8 cintes exprés.
Horari: Aproximació des del Monestir 50',via i desgrimpar 45'.Retorn al Monestir 40'.
Grau Obligat: V/A0.
Orientació: Sudest.
Descens: Un cop al cim anar a la cara oposada on hem escalat,la que mira a la Magdalena Superior.Aquí localitzem una instal.lació de ràpel composta de tres parabolts amb cadena i una anella.Podem tirar un ràpel de 15 metres o bé desgrimpar (III).
També podem baixar per la mateixa via ja que la darrera reunió és formada per dos bolts amb una anella i cordino.