dilluns, 21 de juny del 2021

Via Encuentros en la Primera Fase al Contrafort de la Dent d'en Rosell.

Dues tirades prou sostingudes com sempre de caràcter atlètic i amb parabolts i/o fissures per encatxarrar constantment, una bona gaudida!. Val a dir que en algun tram hi ha liquen així com algun bloc sospitós. Segurament ens van agradar més la Surtdekasa  i la Quarcita però per gustos els colors.

Accés: A Queralbs agafem la carretera que puja a Fontalba. Només la seguirem un o dos quilòmetres aparcant a ma esquerra quan ens creuem amb el camí que puja cap a Núria.
Aproximació: Cal seguir el camí que puja a Núria. Aquest camí ofereix dues variants, a nosaltres ens interessa el camí dels Duis ( esquerra, cartell) que passa per sota mateix de la Dent d'en Rossell o Roc dels Duis.

Tenim dues opcions:
1) Per la tartera que hi ha a la base del Contrafort: Potser es camina menys però és més incòmode. Just després d'una vauma amb un banc deixem el camí de Núria i pugem per l'esmentada tartera, alguna fita.
2) Per la baixada de la Dent: Passem l'esmentada vauma, un oratori i una petita font. Just després de la font localitzem una tartera a ma esquerra. Seguirem una traça fitada que flirteja amb el bosc i la tartera. Més amunt trobarem fites que van a dreta i a esquerra, a les envistes del recordatori d'un esquiador mort.
Aquí convé seguir les fites que van a l'esquerra fins a sota del Contrafort de la Dent, que més que un contrafort és una paret que hi ha a la dreta de la Dent.
Un cop situats sota la paret la nostre via queda a la part central. Concretament a la placa que hi ha a l'esquerra de l'evident díedre amb un pitó de la Bisbalenques. Parabolts visibles.

Orientació: Sud-est, te sol fins cap allà les 3.

Grau obligat: Teòricament 6a,diria que amb V+/A1 passes. En tal cas pot fer servei una tramposa.

Horaris: Aproximació 45',via i rapelar-la 2 hores i retorn al vehicle 40'.

Material: Un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2,un tascó i 14 cintes exprés. Diria que la topo marca més material.
DescensSe'ns ha cardat a ploure a la xapa de sota la segona role i hem evacuat com hem pogut. Hem deixat un mallón a la penúltima xapa i d'aquí ens hem despenjat fins a una reunió a l'esquerra de la nostre R1 que te dues anelles. Aquí hem fet un ràpel de 40 (?) fins al terra.

1. Gràcies per la info! la setmana passada vam pujar des de baix a fer la "addictes" per l'aproximació que passa pel peu de paret i és molt poc recomanable (incòmode, cordes velles fetes malbé, algun pas exposat i estava tot moll). El proper dia pujaré per alguna de les aproximacions que esmentes.

1. Bon dia Xavi!.
      Tingues en compte que les aproximacions que explico aquí són per anar al Contrafort que és una paret diferent que la Dent.
      Jo conec dues aproximacions a la Dent: per dalt i per baix.Pel que comentes semblaria que tu hi has accedit per dalt.
      Des de baix cal agafar el Camí del Cremallera al final de Queralbs direcció Fontalba.Seguir-lo per la variant senyalitzada Camí del Duis.Algunes vies comencen al mateix camí mentre que per accedir a d'altres cal pujar per una tartera a peu de via.
      Salut i que torni el blog de l'Urgell!!!!