dilluns, 24 de gener del 2022

Roco Llumeta a Àger.

Guapa combinació d'Aes amb passos llargs i bones tirades de lliure. Una més per la col·lecció d'un pany de paret on el company, bregat en les escalades d'Àger, afirmava amb seguretat que cap de les vies que havia fet l'havia decebut. La quarta tirada i potser l'últim llarg fregant lo sublim.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via. Ens podem orientar amb el díedre final de la veïna Esperando el parche de morfina.
Aproximació: Més o menys a la vertical de la via hi ha una traça fitada que ens deixarà a l'esquerra del nostre peu de via. Caldrà flanquejar per sota la paret passant pels peus de via de les clàssiques Fanal Nocturn Alba Artigues amb sengles inicials piacades als seus inicis.

La via comença uns metres a la dreta d'Esperando el parche de morfina . A damunt de la feixa veurem l'Ae amb el sostret damunt de la segona meitat del primer llarg. Nosaltres hem començat la via en aquest punt.

Orientació: Sud.

Material: 14 expresos,un pedal,Alien gris així Camalots #1 i 2.Hi ha qui utilitza el joc sencer de friends i un ganxo i/o antena pels Ae's. Nosaltres fem 1.80 i hi hem arribat.

Grau obligat: 6a/A1.

Horaris: Aproximació 15',via 4 hores i mitja i baixada 30.

Descens: Del final de la via a la dreta,alguna desgrimpada ens porta a una tartera per la que baixem fins a la pista.