dimecres, 15 de juny del 2022

Via GESAM a la Punxa.

Una línia ben clàssica que exprimeix al màxim la marcada fissura que ratlla tota la cara oest de la Punxa. Hi trobarem un mantingut segon llarg, una rabiosa segona tirada tant si l'apurem com si tirem de pedal i una sortida a cim fàcil però trempada com un ciri. Oberta a les acaballes dels seixantes, en Jordi Ceballos de Roca Calenta l'hi ha fet una restauració. Ha posat dues expansions Kop de Gas a la segona role i ha deixat un pitó a la primera reunió així com un parell més de claus al tercer llarg, gràcies per la feina. La roca és bona però compte que la via no s'ha repetit massa i pot baixar alguna cosa. Totes les tirades són una mica més curtes del que diuen les ressenyes. De molt bon combinar amb l'Aleix a la mateixa Punxa o la GEEB a la Cadireta del Diable, ja que rapelem per la primera i de baixada passem molt a prop del peu de via de la segona.

Accés: Nosaltres hem deixat el cotxe a l'aparcament que hi ha abans de la tanca del monestir, una zona amb bancs.

Aproximació: Creuem la carretera i pugem unes escales que ens deixen a la base de la Canal del Pou del Gat ( rètol ). Pugem per l'esmentada canal fins que enllaçem amb el Camí de l'Arrel ( G.R. ), el seguim a l'esquerra en direcció al Monestir. Passem per sota la Cadireta í continuem pel G.R. de seguida el deixem per agafar un corriol a l'esquerra que ens porta a l'Ermita de Trinitat. Arribats a l'ermita prenem un corriol desbrossat a la dreta i que mica en mica es va embardissant, flanqueijem per sota la via Aleix a la Punxa ( espit visible ). Seguim en direcció oest, passem per la base de la Cara de la Vella, desgrimpem el petit coll del Pirulí i pugem per terreny indefinit fins al peu de via.

Orientació: Oest, nosaltres hi hem anat cap a les tres de la tarda i la fissura del segon llarg era al sol.

Grau obligat: V+/A2.

Material: Unes 14 cintes exprés, dos pedals i un joc de friends des del Camalot 0.5 fins al 5 repetint 3 i 4. La ferralla gran és tota per la segona tirada i tot i així hem hagut de córrer els friends 3,4 i 5. Hi ha qui passa sense repetir, hi ha qui passa sense el 5 i hi ha qui posa algun clau. Molaria portar navalla i un tros de corda d'uns set metres per arreglar el tinglado de rapelar que hi ha al cim.

Horaris: Aproximació 50',via i rapels 2 hores i mitja. Del final dels ràpels al cotxe 40'.

Descens: Del cim un ràpel a la canal, grimpar fins una reunió de l'Aleix i fer dos ràpels per aquesta via.