dimecres, 6 de juliol del 2022

Esperit Lliure a la Punta de la Vinyola.

Una via molt ben trobada, amb les tirades 4 i 6 especialment boniques. S'endevina una bona feinada dels obridors alhora de netejar l'itinerari però hem vist uns grans blocs a la quarta tirada que sembla que són inestables.Malgrat ser un itinerari prou recent crec que s'està fent molt i s'acabarà convertint en una clàssica de la paret. Hi ha qui es salta la quarta reunió,costa de trobar ja que està a la dreta i es veuen les assegurances de la cinquena tirada que marxen a l'esquerra.

Accés: Coll de Pi Morens,a l'estació d'esquí de Porta/Pi Morens.Si disposem d'un tot terreny i no tenim escrúpols ( cartell de prohibit ) podem seguir la pista fins a un remontador retallant una mitja hora l'aproximació i la baixada.

Aproximació: Seguim amunt per les pistes.Agafem una pista que puja per sota dels remontadors sempre amb la intenció de vorejar la vall de sota la via per la dreta.Quan la pista fa un revolt a la dreta nosaltres anirem cap a l'esquerra per un llom on trobarem algunes fites.Seguint aquest corriol arribem a la tartera de peu de via.L'inici de la via és uns cinc metres a l'esquerra de l'Esperó del Centenari en un esperó tombat amb una fissura.Hi ha un parabolt a la paret de la dreta però està a uns 20 metres del terra i no es veu fins que el grapes.Tingueu en compte que entre l'Esperó del Centenari i l'Esperit lliure hi ha la Narco Alpinisme ( pitó i xapa visibles ).

A l'inici de la via

Material: A Hem necesitat un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3. Dúiem les repeticions que indica la ressenya (.75,1 i 2) però no les hem utilitzat.

Grau obligat: V+/A1.

Horaris: Aproximació 2 hores,escalada 3.5 hores i baixada 1 hora 45'.

Orientació: La via te sol a partir de les onze.
Descens: Des del final de la via grimpar a la carena ( II,algún pas de III ). A la carena trencar a l'esquerra i baixar per la segona canal fins les inmediacions del peu de via.