dilluns, 25 de juliol del 2022

Via Badalona a la Dent de Cabirols.

M'ha semblat una via de contrastos, tant aviat et topes amb un ressalt cosit a expansions com et trobes navegant sense ferralla a la vista. La roca en general bona però no és la típica clàssica arxirepetida per tant en alguns punts demana precaució. A nosaltres ens ha calgut consultar i interpretar la ressenya en més d'un lloc. La ressenya d'en Parce que penjo ens ha anat bé però crec que la majoria de tirades són més llargues, hem enllaçat la segona i tercera però molt justos de corda. Al final a mi m'ha acabat agradant mentre que al company no l'hi ha acabat de fer el pes.

Accés: Estacionar al Mirador del Gresolet, al municipi de Saldes.

Aproximació: Pugem fins al Refugi Lluís Estassen on prenem el camí que mena a l'Enforcadura. Seguirem l'esmentat camí fins just superada la tartera que baixa dels Cabirols. Just acabada de passar aquesta tartera pujarem per un corriol a ma dreta, al principi pel bosc i després per tartera, fins a peu de via. L'inici de la ruta el situem uns metres més enllà de la clàssica Civís Genís. Crec recordar que es veien els parabolts.Aquí soto una foto del company a la primera tirada.

Material: Joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3 ( posat un cop opcional ).Doble corda i unes 14 cintes ben llargues ja que hi ha tirades molt sinuoses.

Horaris: Aproximació 40',via 4 hores i descens 1 hora.

Orientació Est sol fins les 12.

Grau obligat: V/V+.

Descens: Del final de la via flanquejar a l'esquerra i descendir pel vessant en direcció a la tartera que baixa de l'enforcadura ben visible.