dilluns, 17 de desembre del 2018

Civis Genís a la Dent de Cabirols.

Clàssica més assequible que la Gran Díedre però amb prou bon ambient per lo fàcil i curta que és.Tot i ser fàcil no l'hem trobat rostollaire,amb la roca entre bona i sanejada i les repises justes per tenir reunions cómodes.Activitat molt ràpida,sense estresar-nos hem trigat quatre hores de cotxe a cotxe.

Accés: Mirador del Gresolet a sobre de Saldes i Gósol.
Aproximació: Pujem fins al Refugi Lluís Estasen on prenem el camí que mena a l'Enforcadura. Seguirem l'esmentat camí fins just superada la tartera que baixa dels Cabirols. Just acabada de passar aquesta tartera pujarem per un corriol a ma dreta,al principi pel bosc i després per tartera, fins a peu de via.L'iniçi de la ruta el situem en un pi sec molt característic.Per arribar a peu de via cal fer una grimpada de III i al pi hi ha una repissa prou cómode per que s'encordi una cordada de 2.

Orientació: Nord,diria que només te sol un moment de res a primera hora.
Material: Els bons la fan només amb cintes,nosaltres hem possat els Camalots 0.5,0.75 i 1.Si es va just de grau es poden col.locar mes peçes.
Grau obligat: V/A1
Descens: Baixant un parell de metres per la canal ja trobem el pi d'on farem un ràpel de 20 metres. Després baixem per la tartera,cal estar atents un cop s'han baixat uns 200/300 metres i buscar unes fites que marxen a l'esquerra i ens menen a la base de la paret.Passarem uns 100 metres per sota del peu de via.