dilluns, 23 de gener del 2012

Integral Freekópata a la Salamandra.

-Cordada: Berta, Salip i Busquets.
-Ressenya: http://www.ressenya.net/php/vimprimible.php?id=704
-Material: Unes setze cintes exprés ( algunes de llargues ). Portàvem els Aliens peró no els vàrem possar, el Camalot de l'1 el vàrem posar tres vegades ( Llargs: 1, 3 i últim ).

-Aproximació: Nosaltres hem pujat des de Santa Cecília, agafem el Camí de l'Arrel ( G.R. ) en direcció a Can Massana. Arribem al trencall de la Canal de la Font ( cartell ) de la Llum i la seguim de pujada fins al Coll del Migdia. Baixem cap a la cara Sud per la Canal del Migdia. Deixem un primer trencant a la dreta en direcció als Ecos ( cartell ) i seguim baixant canal avall, atents a pendre el camí a la dreta que puja al Montgrós ( 5-10 minuts desde el Coll del Migdia ). Seguint aquest camí de seguida passem entre una llastra i el contrafort de la Salamandra on comença la via. Per iniciar la via pujem a sobre de la llastra. Parabolts amb xapa de buril visible.

-Via: La via ens ha agradat molt. És sostinguda i sobre bona roca. La via està oberta per baix amb espitador, per tant no espereu trobar-hi les assegurançes a tocar. Ens ha semblat una via bastant obligada i amb algún tram concret una miqueta exposat ( algún factor 2 i alguna repissa que podem tocar ). Respecte al grau obligat deiem que la tirada més obligada seria la quarta, ens ha semblat que el global del llarg és 6a+ i que per anar a caçar les xapes s'ha de fer 6a, amb aquest grau creiem que per les altres tirades es passa bé. Els de ressenya.net diuen que a l'última tirada te un pas fi per trincar la darrera xapa de la via. Potser amb el reequipament han baixat la xapa i s'agafa bé ( fem 1.80 ), no vàrem mirar si veiem el casquillo de l'espit.
-Descèns:  Per l'aresta Sud amb dos ràpels de 60 i desgrimpada fins a un collet,aquí agafem una traça a l'esquerra que ens retorna a peu de via.

1. M'alegro que us agradés la via, a nosaltres també ens va agradar.
    Diumenge vaig estar per Vilanova però no vaig escalar, tenia mal al peu de dissabte. Vam trobar a aquella colla al Cirera

1. Ei Albert!. Espero que aixó del peu no sigui res i et milloris aviat.El diumenge encara que tinguessis mal al peu hauries pogut fer el primer llarg de la Black Sabbath i baixar, que només són 20 metres d'Ae amb reunió equipada per rapelar!...La Freekópata ens va agradar molt, és molt guapa. Vàrem estar molt bé,efectivament vàrem tenir sol des de les 9-10 fins les 12-1. Cuida't el peu i a veure si coincidim!