dimarts, 7 de febrer del 2012

Pic del Martell sector esquerra.

Wanted!!!!!...Allà  siguis espero que tot et vagi bé. A tu que no et molava gens el Pic del Martell peró que et vares deixar enganyar un munt de vegades....

Recopilo informació del Centrecac de diverses vies al Pic del Martell,en aquest primer post posso les de la part esquerra de la paret. Les primeres que es troben venint de l'aparcament. A la guia d'en Luichy de Barcelona i alrededores correspondrien amb el sector Correveidile,Diagonal i Lafayette. No he trobat pràcticament cap ressenya a la xarxa i quan les vaig fer no tenia camara de fotos...

1) Correveidile: Feta el 05/08 amb l'Albert Laso.

Baixem de la Mar i cel pels ràpels de Directa hipocrites i anem fins a la Correveidile.Per anar a aquesta via així com les altres del sector és millor anar a buscar el camí que baixa del coll.Nosaltres hi vàrem anar per peu de paret i és factible peró està molt embardissat..
Entrem pels espits moderns de la A contrapès,pas bloquero que solucionem amb A0.Anem seguint recte i trobem una reunió de dos burils i una pitonissa d’expanssió a l’inici d’un díedre.Hem de fer un flanqueij llarg a la dreta(buril visible) i anem a parar a una repissa on hi ha una reunió amb quatre burins(deu estar a uns 20 mets. del terra).Segurament aquí conflueixen el Díedre de la Nuria,A contrapès i la Correveidile.Segons la ressenya d’en Luichi la Correveidile va per la dreta de tot de la placa,a l’esquerra hi va la A contrapès i pel díedre hi va el Díedre de la Nuria.Nosaltres vàrem passar pel díedre(sense assegurançes) i la reunió de 4 burins que pel dibuix sembla la nostre queda al mig del díedre i no uns metres a la dreta de la placa com marca la guia de’n Luichy.Aquesta seria la segona reunió de la Correveidile.Nosaltres aquí fem la PRIMERA REUNIÓ,50 mts.,6a.
Tal i com marca la guia d’en Luichy sortim a la dreta per uns blocs que formen un sostre fins a un doble buril que costa de veure desde la reunió.Fem la tirada en artificial(A1),per sortir del doble buril un pas de 6a que sembla que es pot solucionar amb un alien o un  clau(no ens hi vàrem fixar massa,potser una P,una V o un pla).I després flanqueijem per terreny fàcil cap a la dreta.Veiem una gran llastra amb un buril a sota per on segurament deu anar la Correveidile,nosaltres anem flanqueijant a la dreta i muntem reunió de friends al peu d’una evident bavaressa.SEGONA REUNIÓ,20 mts.,V/A1 peró sembla factible en lliure.
Seguim per la evident bavaressa que domina la nostre segona reunió.Probablement aquí ens fiquem a la Maneras de vivir.De seguida,peró,la paret perd verticalitat i arribem per terreny herbós i discontinu al final de la via.Reunió cimera que montem en un gran bloc amb la mateixa corda.TERCERA REUNIÓ,60 mts.,V.

Ens ha semblat una via molt guapa,hem utilitzat els friends fins al 3.El pas de sortida dels dos burins si es fa en llirue queda una tirada d’A1/6a.Sinó segurament queda en A1/V.Tot i que no vàrem fer servir els estreps perquè és un tram curt aquests ajuden(desploma).Espero poder-hi tornar i trobar la via amb exactitut per poder-la piar.

2)Anton Ribas:  Feta el 09/08. Amb en Tomas.

A peu de via hi ha el nom com a la majoria de rutes del Pic del Martell.Per arribar-hi el millor és un cop passada la Cova dels Bombers baixar com uns cent metres i endiosar-nos en la vegetació per indicis de traça.Arribem fins a la base de la paret i mirar la via on estem.Si estem més amont continuar baixant i si estem més avall tocarà tornar a pujar.
Fem servir la ressenya d'en Lloria que trobareu a “jlloria.sytes.net” és de fa vint anys peró ens va anar molt bé:

-Llarg 1:20 mts./V.La via comença en un bombo característic amb un burí i el nom de la via.El pas no ens sortia en lliure ni de conya potser amb l’estrep i patint.Per nosaltres no és V ni de conya.A la dreta veiem un doble buril que fent una trascamada des de el bloc de peu de via i un pas de fklanqueij més impressionant que difícil (V ) ens deixa en una zona fácil.Anem a la dreta i al damunt d’una repissa montem la primera reunió ( dos burins ).El llarg es troba desequipat peró podem asegurar-nos bé,el doble burí es pot reforçar amb algun pont de roca.

-Llarg 2:20 mts./V+.Evident,sortim de la reunió a la dreta i escalem una placa equipada amb tres burins.Reunió en una repissa sobre tres burils i un espit.

-Llarg 3:30 mts./V.Sortim de la reunió per la fisura que hi ha just al damunt.Després anem seguint un sistema evident de fisures on trobarem un burí (a la reseñilla de’n Lloria diu un clan,no el veiem),alguna fletxa negre ens indica el camí.Fem el relleu sobre tres burils,crec.

-Llarg4:30 mts./V.El més guapo de la via.Sortim de la reunió per una fisura lleugerament oblicua a la dreta,al final de la mateixa trobem un espit.Hem d’anar flanqueijant a la dreta,a estones per sobre i a estones per sota,d’un sostre allargat.Trobem un segon espit.Aquí caldria haver continuat a la dreta i trobar un pitó.Ens ho vàrem mirar i vàrem sortir més o menys rectes,suposo que per on surt la Vuelo sin motor,no vàrem trobar res d’equipament.

La via està semiequipada amb burins força sans.Hem fet servir el joc de friends,els tascons i un alien groc(prescindible totalment).En alguns punts trobarem fletxes negres marcant el recorregut.Força guapa.

3. Àcid Làcitc: Feta el 03/08 amb en Torru.

-Llarg 1:15 metres,6b.La via és fàcil de localitzar malgrat que no hi ha el nom a l'inici.Cal anar al peu de la clàssica Lafayette(inscripció),mentre aquesta escapa per una fisura en diagonal cap a l'esquerra l'Àcid làctic ataca una placa i un sostret característic.Passat el sostret sortim més o menys recte fins a la reunió(2 spits tacs+1 V),que es monta en una cómoda repissa a sota del díedre característic del segon llarg.

-Llarg 2:30 metres,V+/6a.Sortim flanquejant per la repissa cap a l'esquerra i avançem pel díedre amb un parell de passos tontos,trobem espits,claus i un coperhead assegurant un pas tonto molt a prop d'un espit.Quan s'acaben els espits anem seguint recte fins la reunió que està equipada amb un espit tac i un altre espit daurat més nou.

-Llarg 3:30 metres,V+.Davant de la reunió veiem un bloc molt gran que forma una placa ratllada per dues fisures.La de la dreta és de la via Mar i cel i la de l'esquerra és de la nostre via.Hi ha un tascó abans de la primera xapa que està un pèl alta,anem pujant per la fisura i quan arribem al final de la placa hi ha un bloc que sobresurt,l'Àcid làctic esquiva aquest obstacle per l'esquerra peró estava molt brut i hem passat el bloc per la dreta(pont de roca+pitó) per on deu anar la Mar i cel.Pujem uns metres més per terreny evident i en una repissa trobem la reunió(2 espits tac).

-Llarg 4:30 metres,V+.Sortim del relleu per una mena de canal i anem amb tendència cap a la dreta a buscar la primera xapa com pujant una mena d'escalons.Creuem una mena de díedre tombat( Mar i cel ) cap a l'esquerra i escalem la placa de la seva dreta.Passada la placa nosaltres hem sortit a la dreta per fer reunió perquè haviem empalmat els llargs i la corda fregava molt,la via continua per l'esquerra tot superant un bloc(xapa visible).

Tot i que la via està equipada nosaltres hem utilitzat els friends(fins nº1),els aliens(amb tascons te'ls estalvies) i els tascons per protegir els trams més fàcils així com per reforçar alguns espits malgrat aquests semblen força ferms.Recomanable i un pèl peleona,sobretot l'espectacular segon llarg.

4. Mar i cel: Amb l'Albert Laso ( 05/08 ).

-Llarg 1:30 mts,IV+.Com és habitual hi ha el nom a peu de via.La primera tirada recorre l’evident díedre diagonal(dreta a esquerra) de l’esquerra de la Directa Hipocritas,de la qual vàrem aprofitar les dues primeres xapes,després ja no trobarem més assegurançes.Un cop superat el díedre arribem a una feixeta on hi ha la reunió sobre dos ponts de roca.Nosaltres aquesta reunió ens la saltem peró per arribar a la segona reunió tenim força fregament.

-Llarg 2:30 mts,V+.Sortim per l’esquerra de la reunió cap a dos burins visibles.Passats aquests hem anat cap a l’esquerra i hem superat un sostret amb un pas una mica estrany per tornar a la dreta.Peró que amb un 0.4 i un alien verd o tascó(lateral) s’assegurava bé i fins i tot es podia fer amb artificial.Alerta a no agafar les temptadores xapes de l’Àcid  làctic.Després hem flanqueijat a l’esquerra(pont de roca) per anar a la segona reunió de l’Àcid làctic/Lafayette,que està equipada amb dos espits.

-Llarg 3:15 mts,V.:Hem de superar la placa fisurada que hi ha davant de la reunió.Al començament de la tirada hi ha un tascó visible des de la reunió.Hem d’anar seguint la fisura a la dreta de les xapes de l’Àcid làctic(pitó i pont de roca).Al final del llarg les dues vies s’ajunten i comparteixen reunió,que es fa en dos o tres espits en una cómode repissa.

-Llarg 4:30 mts,V+:El primer tram és més o menys recte amont.No hi ha assegurançes peró es força evident i si ens hi fixem molt veurem una ↑ picada molt esborrada.Passem per sota les xapes i creuem a la dreta a buscar un pont de roca amb un cordino blanc i després les tornem a creuar a l’esquerra per una mena de díedre on trobarem una V.Al cim hem fet reunió en un gran bloc i en un espit nou.

La via no és que sigui molt bona.Te passos guapos peró és molt discontinua,a més va enganxada a l’Àcid Làctic i s’han de fer equilibris per no fotre-s’hi.Material friens i algun alien/tascó per fer el pas de V+ que si s’escaqueija deu quedar en A1/A2.
Per baixar fem tres ràpels de 30(justets!) per la Directa hipocrites,reforçem el ràpel del cim amb un pont de roca i maillon.

5.Directa Hipocritas:  Feta  l'11/07

eps!quan les tardes monserratines ja no dónen de si les cuques de llum emigren cap al Pic del Martell.Així és com ahir amb en Miquel Sabdell vàrem anar cap al Garraf sense tenir molt clar el que fariem.Peró en arribar al peu de la cinglera vàrem veure una inscripció al peu d'una fisura que prometia.La via es diu Directa Hipocrites i consta de tres llargs graduats de 6a,6c+ i 6a+,equipats amb espits del 8 ben nous malgrat les reunions estiguin amb parabolts amb anella i mosquetó.Es troba al costat de la Mar i cel,escalem una placa tombada on col.loquem un alien verd i al peu de la fisura trobem un pont de roca equipat,a partir d'aquí ja anem trobant les xapes.Al segon llarg fem servir un estrep per passar el pas de 6c+ perquè te una mala caiguda.La ruta no acaba ben bé al cim peró amb alguna grimpadeta arribem a la carena i després per l'habitual terreny incómode fins el coll.La via es podria fer amb dues cinquantes tranquilament.
Molt guapa,a afegir a les bones del Pic.

6) Strauss: Feta el  04708 amb en Torru.

La via comença a la placa de la dreta de la Directa Hipocritas,a la part tumbada no hi ha cap assegurança peró es poden aprofitar dues xapes de la Directa Hipocritas o bé posar alguna peça,la primera assegurança és un pont de roca amb una vaga blanca,després anem seguint els espits del 8 rovellats fins a la reunió de la Directa Hipocritas que coincideix amb la de la Strauss.El segon llarg surt cap a la dreta i ja es veuen les xapes que estàn igual de malament que a la primer tirada.En aquest llarg trobem dos claus,espits i burins.De l’última assegurança es surt recte per unes fissures verticals i un pèl brutes,aquest tram es pot assegurar amb alguna peça mitjana peró no passa de V(com a molt).Hem obviat la segona reunió i hem anat a fer la de la Directa Hipocritas.El primer llarg ens ha semblat més de 6a+ que de 6b i el segon més de 6b+ que de 6b.Un cop acabat el segon llarg queden dues tirades de IV de 15 metres fins al cim peró nosaltres hem rapelat per la Directe Hipocritas amb dos ràpels de 30 metres fins al terra.Hem fet servir els aliens(groc,verd i blau) i algun tascó petit per reforçar l’equipament existent que és força abundant,peró un xic envellit.El grau obligat deu ser V+ i la via està força bé.