diumenge, 12 de febrer del 2012

Rabadá Navarro al Firé.

Piada d'aquesta gran clàssica feta amb en Berta l'Octubre del 2.010:

" -Company de cordada: Jordi Berta.

-Ressenya: El millor que hem trobat de llarg ha estat la d'Onaclimb,de'n Luichy que crec que ara l'ha penjada també al seu blogg ( lanochedelloro ).Tot i així hi ha un parell de llocs on no hem coincidit,a part d'algunes assegurançes de més i de menys.En aquesta via per zigzaguejant i poc equipada crec que és important portar una bona ressenya.

L'enllaç: http://lanochedelloro.com/reseespana/aragon_h_riglos.html#

-Aproximació: Evident.Desde el poble de Riglos anar per la pista que passa per sota el Pisón i seguir enllà,passant per sota del Puro.Aparquem en aquest punt,on s'acaba la pista,i baixem cap al punt més baix de l'esperó del Fire.A un parell de metres del terra hi ha una vaga que marca l'inici de la via.

-Material: Un estrep,setze cintes exprés,un joc d'Aliens,un joc de tascons,un joc de Camalots fins al número 2 i molts cordinos de diferents diametres per tal d'equipar/reforçar ponts de roca.

-Via: Al.lucinant com aquell parell de màquines vàren pujar per allà sense burilar i amb bota...A banda de la meritória primera ascensió és una molt bona escalada.Aerea,lógica,que sempre acaba trobant el punt feble a aquella panxa que des de baix sembla infranquejable.
La roca és en conjunt bona tot i tenir algún tram més discret.Crec que és una via de V+ obligat,amb trams de V exposats i tres llargs de sisé grau equipats per fer-los en A1e/V+.Les reunions són sólides i a les tirades anem trobant algunes assegurançes.La veritat és que no vàrem estudiar un possible abandó,millor informarse'n.
La via em sembla que te bastant de compromís.De R2 potser amb un ràpel es deu baixar fins a terra,a R3 hi havia rastres d'abandó i sembla que estar en la vertical de R1.Més amont em va semblar molt complicat baixar,tot i aixó hi havien anelles en algunes reunions.
El que hem fet diferent de la ressenya de'n Luichy ha estat:
1.Segón llarg: Hem sortit de la R1 flanqueijant a l'esquerra fins a trobar un espit ( crec que hi havien més casquillos ),d'aquí hem pujat recte fins a un cordino bastant podrit i d'aquest cordino hem continuat recte a un clau que es pot reforçar amb un pont de roca.D'aquest clau per una mena de fisura-llastra cap a l'esquerra a una bauma on hem fet reunió (un pont de roca,un altre que hem afegit i un Camalot de l'1).Millor és saltar-sre aquesta reunió i d'aquesta bauma continuar flanqueijant a l'esquerra fins a una nova bauma amb un altre pont de roca pujar recte i arribar a la R2 que marca en Luichy ( pont de roca+expansió/ns ).
2.Sisè llarg: La cinquena reunió l'hem montada a la dreta de les terrasses,hi ha dos parabolts amb anella.La sisena tirada comença per un díedre-fissura guarrillo que hi ha al damunt de la reunió,un pèl a l'esquerra de la mateixa.La reunió que marca la ressenya de'n Luichy queda a l'esquerra i per aixó fa el flanqueig a la dreta per començar el sisè llarg.Millor el que hem fet nosaltres:reunió més sólida,més fàcil arribar-hi i més fàcil sortir-ne.A la ressenya de'n Luichy no marca que el sisè llarg començi en díedre-fissura i realment és així.Tot aixó és molt evident.

-Descèns: Desde la reunió de S.O.S. acabar de pujar al cim per terreny fàcil (II-III),un cop al cim continuar carenant fins a topar amb una agulla.Esquivar-la cap a l'esquerra per trobar rapidament una instal.lació de ràpel.Fem un ràpel d'uns quinze metres que ens deixa en una canal,la remontem fins a un coll.Del coll baixem a l'altre banda,al coll on acaba la Galletas.Continuem carenant en la mateixa direcció fins a una nova instal.lació de ràpel (20 mts.).Després desgrimpar unes lloses que en deixen en un bosc,baixar pel mateix en direcció al Pisón fins a una tartera.Baixar per la mateixa fins a la base del Puro. "

1. M'agrada el vostre bloc, us seguiré.
    Si mai voltant per l'interior de Montserrat, obriu o trobeu alguna agulla o paret rara, d'aquelles que no estàn classificades m'ho dieu,
    agulletescroniques.blogspot.com, no es per "picar-vos-la", es per classificar-la. Au, seguiu aixì, que hi ha molt de mon per conèixer.

1. Gràcies Manuel!, jo també he mirat algun cop el teu blog. No pateixis que si algún dia passa aixó que dius ja t'ho farem saber. Tranquil que amb lo dropos que som us deixarem fer la primera a vosaltres i ens estalviarem feina,jeje...
      Esperem anar coneguent mon, apa a veure si conicidim algun dia...molta salut!