divendres, 30 de març del 2012

Antiparkes a la Paret d'Aragó.

-Cordada: Parce i Busquets.
-Ressenya:

-Material: Segons la ressenya la via demana repetir els Camalots entre l'1 i el 3, el col.lega va passar pel díedre sense repetir-los. Semàfor ( el verd crec que no el vàrem possar ) i tascons.

-Aproximació: Des de la cadena anem cap als camps de sobre, en comptes de baixar pel torrent hem d'agafar una traça a l'esquerra en un camp ( fita ). La traça puja cap a peu de paret i l'anem seguint de baixada. Passarem pel peu de la Santiago Domingo ( S.D.) i passada una zona de desploms arribem a peu de via. Parabolt visible a l'entrada d'un díedre.

-Via: Malgrat que no te massa ambient i que hem de caminar un parell de vegades crece que la majoria de les tirades són bones. Díedres i plaques, la roca sol ser bona. Grau obligat 6a.

-Descèns: Del final de la via pujem a l'esquerra carenant, pujem al cim del Montsec ( terme geodèsic ) i més o menys en aquest punt trobem el P.R. , el seguim carenant fins a un coll on baixem cap a l'esquerra a retrobar la pista.