dijous, 12 de juliol de 2012

Directa al Paredón.

-Cordada: Antonio, Martí i Busquets.
-Ressenya: http://lanochedelloro.com/reseespana/balears_entre_pare.html#
-Material: La via està pràcticament equipada amb burils, bolts del 8 i pitons. Hem possat poques peçes peró hem possat de tot: Semàfor d'Aliens, joc de tascons i Camalots fins al número 3.
-Accés: Des de Palma hem d'anar fins al poble de Sóller ( crta. Bunyola, tunel 4.5 euros o coll ). A Sóller continuar en direcció Pollença. Uns 10 quilometres després de Sóller arribem a la presa de Cúber on hi ha unes instal.lacions militars. Nosaltres hem aparcat en un revolt abans de la garita que talla el pas a la carretera militar, suposo que és més discret. Hi ha una pista que entra en una finca particular ( porta ). La paret s'insinua des de la carretera.
-Aproximació: Podem començar-la de dues maneres. Una és saltant directament la tanca de la carretera militar i l'altre és la que hem fet nosaltres. Hem saltat la porta de la pista particular i hem seguit aquesta pista fins que es creua amb la carretera militar. Seguir-la una estona de pujada fins que arribem a una pista a ma dreta, Aquesta ens portarà fins a una pedrera abandonada. A l'esquerra de la mateixa hi surt un corriol que ens portará a la base de la paret, anem a l'esquerra a buscar el peu de via ( fites ).
-Orientació: Està a l'ombra a partir de les 4.

-Via: A nosaltres ens ha agradat per l'entorn i per la bellessa d'algunes de les seves tirades. El llarg més exigent és el primer ( 6a obligat ). Força variada i amb bona roca, via clàssica. Algunes reunions són incómodes i/o cal reforçar-les, no hem enllaçat tirades. La roca és bona i la via te força ambient. Les dues darreres tirades no ens quadren massa amb la ressenya...hem sortit de la reunió 6 a caçar un parabolt i d'aquí a una mena d'esperó a la dreta d'un desprendiment, on trobem un altre bolt  ( més V que IV ) i una reunió al damunt, d'aquí uns metres de fàcil grimpada al cim. Potser la via anava més per la dreta, el cas és que així surt una tirada menys.
-Descèns: Del cim anar al coll que queda a la dreta ( mirant a la paret ). Del coll baixem per una tartera fins a peu de paret i retrobem la traça de l'aproximació. Molt fitat.

1. merci per la info de les vostres escalades a Mallorca!!

2. Espero que t'hagin estat útils!, si necessites més informació deixa'm un comentari a l'última entrada que tingui al blog ( encara que no tingui res a veure amb Mallorca ), que les entrades antigues no les miro i aquest comentari l'he vist de miracle!.