dimarts, 24 de juliol del 2012

La Gauche al Roc de l'Aigle

-Cordada:Alexia Bottagisi i Teo
-Ressenya: Duiem la del llibre de Les Pyrénées du levant - T. Dulac, P. Testas. No era exepcional sobretot per les indicacions del descens que ens vam encigalar una mica.
L'alex escalant el 2on llarg

-Material: Com no indicaven res vam portar un joc de friends i els tascons. Vam anar ficant alguna coseta pero està força equipada amb pitons. A tots els passos una mica més difícils tens pitons a poca distància. Jo diria que amb un joc de camalots del 0,5 al 2 vas sobrat. Les reunions esàn equipades amb un espit i claus. Nosaltres la primera reunió l'hem feta d'un arbre que hi ha al costat de la R.

La cordada al 4rt Llarg
-Orientació: Sud
-Accés:Des de Fontpedrouse agafem la carretera comunal direcció Llar. Passat el pas a nivell aparquem el cotxe.
-Aproximació: Pujem recte amunt des del pas a nivell durant 10 minuts. (no hi ha un camí marcat). Llavors arrivem a un canal d'irrigació amb un camí marcat amb marques grogues. El seguim cap a la dreta uns 50m i es torna a enfilar cap amunt fins a un altre canal d'irrigació. El seguim cap a la dreta, les vies estan a 3 minuts. A mig camí passem pel costat d'un refu lliure. Una horeta d'aproximació.
-Via: Ens ha agradat. Per la dificultat que té s'escala força. A la ressenya parlaven de una via herbosa i amb blocs inestables, nosaltres hem trobat que, per ser pirineus, la roca era bona i gens herbosa. Diedres variats amb poca dificultat...Uns 150 m de IV+ obligat amb un bonic 4rt llarg. A la dreta de la via que vam fer hi ha la "Voie de l'Aigle" que té bona pinta amb un primer llarg de 6a. i 4 llargs més de V/V+. Tornarem.
L'alex sortint del 4rt Llarg
 -Descèns:  Hem d'acabar de pujar a peu fins al cim amb tendència cap a la dreta fins un pi que té instalat un ràpel. Es rapela fins a un coll i es baixa cap a la canal a l'esquerra per un altre ràpel. En 10 min arribem al peu de via.