divendres, 13 de juliol del 2012

Rectal a l'Entreforc.

-Cordada: Martí i Busquets.
-Ressenya:

-Accés: De Palma anar a cap a Sóller ( tunel 4.5 euros o coll ), a Sóller continuar en direcció Pollença i Lluc. Uns quatre quilometres passat l'embassament del Gorg Blau trobem el restaurant ( tencat ? ) d'Escorçà on aparquem.

-Aproximació: Del cotxe baixem a la dreta i trobem un camp amb una porta que ens indica que d'aquí fins al torrent estarem en una zona privada. Seguim per una zona de camps i de mica en mica el camí comença a baixar cap al torrent. Un cop a  dins del torrent de Pareis el seguim de baixada ( esquerra ). Arribem a una cruïlla amb un altre torrent ( Sa Fosca, grans blocs ) a la nostre dreta hi ha l'Entreforc. Es veuen com dues grans parets triangulars, la que ens interessa és la primera. Per arribar a peu de via cal superar unes pendents herboses al damunt de les quals trobarem una boveda amb sorra de la platja.

-Material: Joc de tascons, Aliens ( semàfor i el blau ) i un joc de Camalots fins al 3. Cintes llargues i doble corda.

-Orientació: La via està a l'ombra fins cap allà la una.

-Via: Bona via d'aventura, poc equipada ( reunions de dos bolts o long live) i on cal anar cercant sempre el camí més fàcil, molt lógica. La roca és bona peró la via no està precisament sobada i hem de mirar una miqueta del que ens agafem. D'altra banda passem algunes zones de gruyeres on la roca sembla menys sólida del que acaba siguent ( no s'ens ha trencat cap canto ). Molt bon ambient i entorn únic, és una via guapa!!!!. La via te cert compromís, difícil abandonar. Encara que hem trobat restes de ràpels a la R4 i R5 que semblava que anavem a una canal on es veia el que semblava una altre instal.lació.  La ressenya d'en Soldevila tunejada pels grimpacódols és molt útil peró hi podem afegir alguna cosa:

Llarg1: Aprofitem més expansions de les que marca el croquis. Ens enfilem a la vertical del primer bolt i el xapem per marxar a l'esquerra a trincar el pitó. Arribem a una bona repissa que es bifurca en dues vires, nosaltres hem passat per la de sota. Al final de la vira xapem un bolt, un burí i dos bolts més. La R1 no la veus fins que no la tens als morros.

Llarg3: Després dels dos parabolts podem acabar de pujar recte i trobem una reunió i d'aquí baixar a flanqueijar. Nosaltres no hem xapat aquesta reunió per no putejar al segón. El flanqueij és evident el que passa és que quan l'has de començar no veus que la placa de la dreta realment te bones presses ( és tombat ). La reunió original de dos claus en te un de trencat, fem com marca la ressenya i arribem a una bona reunió.

Llarg 5: Des de la reunió ja veiem el bolt, hi anem seguint el camí més lógic. LLavors anem a buscar un díedre a la dreta, al damunt del qual hi ha una role que relament no mola: Un pitó i un burí ben rovellats i separats. Ho xapem i tornem al díedre de la dreta, pel mateix arribem a un clau. Aquí cal deixar de pujar i anar a l'esquerra. És evident i al final del flanqueij hi ha dos claus ( no l'expansió que marca ) peró quan hem de començar el flanqueij no es veuen. Tranquils que el flanqueij impressiona un pèl peró es fàcil ( V ). A mig camí de la travessa hem posat l'Alien blau en una llastreta i no el vermell que marca la topo. Dels claus seguim un pel de res a l'esquerra i ens enfilem damunt l'esperó. Per una placa tombada arribem a la role.

Llarg 7: Un cop arribem a la reunió optativa de l'arbre nosaltres hem anar a l'esquerra per unes plaques ( V-V+), a la dreta semblava més fàcil peró més brut. Reunió del cim a muntar.

-Descèns: Nosaltres hem baixat caminant, hem trigat una hora a retrobar el torrent just en el punt on l'hem enganxat a l'aproximació. La baixada és incómode peró no perdedora. Es tracta d'anar cap a la dreta buscant el pas amb algunes desgrimpades i grimpades fins que trobem una vall sense tants penitents i per la que baixem cap al torrent. Aquí ja trobem alguna fita, creuem un torrent i acabem de davallar cap al Torrent de Pareis. D'aquí  només cal remuntar la pujada que hem fet a l'aproximació fins al restaurant Escorçà.