dijous, 4 de juliol del 2013

Terra Incògnita a les Agudes.

-Cordada: Niss i Busquets.
-Accés: Hem d'aparcar al quilómetre 23.8 de la carretera BV-5114 que uneix Viladrau i St. Celoni. Si venim de Viladrau localitzarem l'aparcament a ma esquerra ( petita esplanada 4-5 cotxes amb un monolit picat ). Aquest aparcament es troba entre St. Fe i Sant Marçal.
-Ressenya: Penjo la del blog dels aperturistes que és la que dúiem nosaltres.

-Aproximació: Creuem la carretera i pujem uns pocs metres per un torrent. De seguida el deixem a la nostre esquerra per pujar la pendent que hi ha a la seva dreta. Anem seguint pendent amunt per una bonica fageda, creuem un parell de  pistes abandonades i seguim per una tartera. En aquest tram anirem trobant algunes fites i punts vermells. A mitja tartera hem d'anar a la dreta per trobar la base de la paret. Passem per sota de l'esperó amb sostre fisurat per on va El Vol de l'Home Ocell ( si ens acostem a peu de via veurem una placa amb el nom ). Seguim per la base de la paret cap a la dreta seguint fites que ens deixaran a peu de via. Aquí hi ha una gran pitnada amb el nom de la via.

-Material: Amb una miqueta de morro es pot fer la via només amb cintes exprés. Nosaltres hem possat algunes peçes de l'Alien groc al Camalot del 2, si volem fer l'A1 com a tal ens aniran bé el Camalot 0.75 i/o 0.5. També podem portar alguna plaqueta recuperable per un tram de V de la penúltima tirada on hi ha tres cargols a separats entre ells per mig metre.

-Via: La paret és la que és i la via no deixa de ser una via de ressalts. De totes maneres m'ha semblat que la via amortitza molt bé el rocam existent i en resulta una escalada prou atractiva. No és pas una escalada tècinca d'aderència,més aviat escalarem plaques amb cantell de totes les mides de regletes a bústies i algunes fissures i díedres. L'entorn és guapíssim.
Grau obligat V+/A1. No hi ha líquens peró si algún bloc a controlar.
El company que feia uns dies havia fet  El Vol de l'Home Ocell, comentava que l'hi havia agradat més la Terra... ja que l'havia trobada més sostinguda.

-Descens: Nosaltres hem baixat caminant, una excursió molt recomanable que dura aproximadament una hora. Acabem de pujar al cim de les Agudes i un cop aquí baixem a un coll, hem trencar a ma esquerra i anar seguint les indicacions del P.R. en direcció a Santa Fe, passarem per la Font de Briançó i per una altre font més gran. Un cop a la carretera haurem de caminar un parell de quilometres a l'esquerra per retornar al cotxe.
Si tenim pressa crec que hi ha un sistema de ràpels.

1. Veiem que vareu sortir amb bon sabor de boca, una via ideal per quan apreta la calor. Per cert, la via esta a La Selva, per poquet aixo si. Una comarca oblidada per l'escalada i que darrerament estan apareixent alguna que altre perla dispersa que no us podeu deixar perdre.

salut i tapia!

2. Bones!, si,si...la via ens va agradar molt, felicitats per l'obertura!!! i l'entorn també val molt la pena.
    Si, ja sabiem que la via es troba a la comarca de la Selva peró era per no obrir una pestanya per una sola entrada. Per cert ens recomaneu alguna perla d'aquestes que comenteu que hi ha per la Selva?, nosaltres fa anys haviem fet la Cresta del Corb.

Salut i metres!!!!

3. fes-me un mail en privat i et fare arribar un parell de ressenyes, salut i tapia!

josep_mula@yahoo.es

1. ok, quan pari per casa t'envio el mail perquè ens enviïs feina. Gràcies i molts metres!!!!

4. nota PEL DESCENS. Un cop al final de la via directament baixar a la DRETA com si volguessim baixar pels CASTELLETS. just al coll que queda a lka dreta de la agulla que hem escalat ( segona part d ela via) descendir en direcció al buit ( canal) uns 35 o 40 mts a buscar el costat DRET de la canal. Es visualitza un ARBRE ( conjunt de arbusts/arbrets) a la dreta elevat un metre i mig, amb uns cordinos i mosquetó de seguro. ES RAPEL.LA la canal amb 2 cordes de 60 fins el peu de via de la 2a part de la via. Des d'aquest peu de via podem descendre caminant/algun ressaltet, fins el sender que ressegueix el peu de via de la muntanya...cal identificar-lo i girar a la dreta per retornatr a la tarttera d'accés al sector que en 20 min ens duu al pàrquing directament on hem deixat el cotxe.
    HI ha un descens pel VOL DEL HOME OCELL amb dos rappels i desgrimpades, més dificil de trobar si no es coneix.