diumenge, 25 d’agost del 2013

Primo Espigolo a la Tofana di Ròzes.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Ressenya: La veritat és que no la miràvem,anàvem seguint a la cordada que téniem davant. De totes maneres aquí escanejo una del llibre:

-Material: Semàfor d'Aliens,Camalots fins al 2 i algún tascó.
-Accés: De Cortina d'Ampezzo cal agafar la carretera que porta al Passo Falzarego. En algún punt d'aquesta carretera ( diria que un xic abans del coll ) hem d'agafar un trencall a ma dreta senyalitzat que porta al Refugi Angelo Dibona on aparcarem. Si hi anem un dia festiu i de bon temps ens pot costar aparcar.

-Aproximació: Evident, ja que l'esperó és perfectament visible des de el refugi. De totes maneres cal fer el següent: eguir el camí número 403 fins a una instal.alció de telefèric. Aquí agafarem un altre camí amb la indicació de " Ferrata Lipella ". Aquest camí ens deixa a la bas de la paret Sud de les Tofanes que reseguim cap a la dreta fins a la vertical de l'esperó on només caldrà pujar uns metres fins a peu de via. Díedre evident.

-Via: Si busquem una via ben llarga i amb un grau de IV-V aquesta és la nostre via. Arxiclàssica i molt concorreguda ja que conjuga la poca dificultat amb la bona roca i longitud. A més te una aproximació i descens ben ràpids i cómodes.Si hi aneu un dia de bon temps segurament hi trobareu cua. Els llargs de V fan de "coll d'ampolla " i sol ser on es formen embusos, si volem fer la via tocarà esperar a sota d'aquests trams i llestos. La roca està una mica pulida peró res exagerat.

Hi havia algunes reunions amb parabolts ( a 60 metres ? ). La tirada de V+ no és obligada i hi ha un parell de  reunions incómodes de pitons que ens hem saltat. La travessa de més amunt que la ressenya marca de IV a nosaltres ens ha semblat més aviat de V i un xic obligada pel primer i pel segón.
La via creua algunes feixes i no se si en cas de necessitat podem escapar-nos'hi.

-Descens: Del final de la via seguir a la dreta per una vessant-tartera amb fites i marques vermelles. Compte perque al principi hi ha una traça que puja i que no cal seguir, nosaltres sempre flanqueijant en lleugera baixada. En algún punt aquesta travessia per la tartera és un pèl exposada i hi ha uns parabolts, nosaltres no ens hem encordat. Al final d'aquesta tartera baixem per una zona de grans blocs fins a un refugi abandonat i acabem de travessar cap un ampli camí que ens retorna al Refugi Dibona.

1. Bé Marc bé... pel que estic veient la campanya dolomítica ho ha petat fort... Seguirem llegint les cròniques! Records ;)

Marsi

2. Ei Marsi!, la veritat és que vàrem tenir sort amb la meteo i vàrem aprofitar. Espero que per aquí hagis pogut fotre alguna pireniada o monserratinada ben parida!!!.
    A veure si coincidim i n'anem a fer alguna plegats!!!!.