dijous, 20 de febrer del 2014

Integral Misting Wall i Via del Curset.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Accés: Vilanova de la Sal i seguir la pista en direcció a Montalegre. Quan la pista comença a pujar, en un revolt a l'esquerra, n'hem de prendre una altre a ma dreta en pitjor estat. Seguim aquesta pista uns metres i quan fa un revolt a l'esquerra aparquem a ma dreta en una esplanada. Nosaltres anàvem amb una California i no vàrem continuar, peró després en vàrem veure una altre que passava.

-Aproximació: Pujem per la pista que va per sota les parets. Passem primer una zona de desploms, després el clàssic Díedre Blanqueta i a la dreta la diagonal herbosa per on entra la Lluís. Nosaltres hem de grimpar el sòcol que hi ha a la dreta d'aquesta diagonal. No hem estat capaços de trobar el punt exacte d'entrar entre la vegetació i hem entrat pels bolts de la dreta ( IV ) i hem improvissat una reunió a la feixa on si es veuen els pitons del primer llarg.
La Via del Curset queda al final de tot de la Pala Alta, a la penúltima punxa abans del Coll de Porta. Parabolts i espits visibles.

-Material: Un joc de tascons i un de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3, cintes llargues i doble corda. El Camalot del 3 només l'hem posat en un punt del segon llarg on crec que hi entren altres peçes, segurament sigui prescindible.

La Via del Curset, en canvi es troba equipada per no passar gens de por però hem col.locat un Camalot de l'1, més que res per treure pèndol al segon.

-Orientació: Sud total a la I.M.W. i la Via del Curset diria que S.E. perquè hi hem entrat cap a quarts de 5 i estava a l'ombra.

-Integral....: Via de buscar-se la vida,força variada, amb ambient per lo curta que és i prou guapa d'escalar tot i algun tramet herbós. Amb la topo de l'Edu , que penjo aquí a sota ,es va seguint molt bé. Algunes aportacions a la topo:
La segona reunió nosaltres l'hem fet al bolt que hi ha sota de la que marca l'Edu, es reforça molt bé amb un Camalot de l'1, és igual de còmode que la original, no tens factor sortint de reunió i no hi ha fregament a la següent tirada.
Al tercer llarg compte amb els blocs/bavaresa de sota del pitó,l'últim es belluga molt!!!!.En aquesta mateixa tirada si no volem fer el 6a en lliure crec que caldrà dur un ganxo ( potser dos ? ), ja que va de regletas.
L'últim llarg te una petita sageta horitzontal picada. Més que un llarg és un " salt " per fer un bombo i després una grimpada sense més, els Aliens hi queden bé peró tenim la repissa molt a prop. Aquest pas/llarg ens el podem estalviar sortint de la feixa per la dreta.

-Via del Curset: Com el seu nom indica és una via d'iniciació a la via llarga, tot i així en algún punt concret cal escalar ( V obligat ). És variada, vertical i amb bona roca, a nosaltres ens ha agradat força. Penjo la topo de l' Escalatroncs, merci!.

-Descens: Caminant cap a la dreta fins a trobar el Coll de Porta. En cas d'evacuació la Via del Curset no està equipada per rapelar però fa 60 metres i em sembla que podem baixar de qualsevol punt. La I.M.W. també es deu poder abandonar des de tot arreu,si més no amb un ràpel fins a trincar la diagonal de la Lluís.