dilluns, 24 de novembre del 2014

Pilastreta dels Pardals a la Paret d'Aragó.

-Cordada: Salip i Busquets.
-Accés: A Viacamp hem d'agafar la pista en molt bon estat en direcció a Montfalcó. Més o menys uns cinc quilometres després del poble trobem una linea elèctrica i una pista a l'esquerra. La seguim, passem una bassa i arribem a una cadena. Hem de començar a caminar en aquest punt,podem aparcar a la cadena o a la bassa ( més lloc ).
-Aproximació: Seguim la pista fins a les imediacions del cim del Montsec d'Estall, aquí carenem de baixada a l'esquerra fins a l'entrada a la Feixa dels Espàrregs, bon lloc on deixar les motxilles. L'entrada es troba marcada amb tres fites. Seguim la feixa de baixada, passem el peu de via de la Engrunes de Montrebei., Una mica més endavant trobarem el peu de via a tocar de la traça de baixada, hi ha una P i una fletxa picada.Es veu el primer pont de roca.
-Orientació: Sud.
-Material: Nosaltres hem utilitzat un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2 repetint l'Alien groc i el Camalot 0.5. Si es va just de grau porteu més peçes repetides ja que la segona tirada és sostinguda, està molt poc equipada i és llarga. Cintes llargues i doble corda.
-Via: Totes les tirades ens vàren agradar molt, però la segona escala una llarguíssima placa de franjes molt poc equipada que és molt bona. En aquest llarg ens va costar una mica de seguir la via perquè no veiem les quatre assegurançes que te. La cosa en aquesta tirada ha anat més o menys així: des de R1 veurem el primer bolt de L2 peró no hi anem rectes. Sortim de la role amb lleugera diagonal a l'esquerra i arribem a un petit sostret que ens barra el pas a la placa de franjes. Cal pujar damunt aquest sostret pel seu punt feble i situar-se damunt una petita repissa amb una sabineta seca. Un cop a la repisseta pujem més o menys rectes fins a una gran franja que seguim en clar flanqueig a l'esquerra fins a sota del primer bolt. Després només caldrà escalar sempre rectes, buscant el camí més fácil per la placa de franjes i anar trobant les assegurançes que nosaltres no hem vist fins a tenir a tocar dels nassos. De l'últim bolt hem sortit a la dreta. Llarg de navegar, encara que ens podrem anar assegurant més o menys bé a les franjes. Roles equipades amb dues anelles per rapelar.
-Dificultat obligada: V+ sostingut.
-Descens: Del final de la via carenar a l'esquerra fins a retrobar a l'aprocimació.