dilluns, 16 de març del 2015

No vull pagar a Montrebei.

-Cordada: Salla i Busquets.
-Accés: Viacamp hem d'agafar la pista en molt bon estat en direcció a Montfalcó. Més o menys uns cinc quilometres després del poble trobem una linea elèctrica i una pista a l'esquerra. La seguim, passem una bassa i arribem a una barra de ferro. Hem de començar a caminar en aquest punt,podem aparcar a la cadena o a la bassa ( més lloc ).
-Aproximació: Seguim aquesta pista en direcció al cim del Montsec d'Estall. Passem una bifurcació de la pista i seguim per la pista de la dreta. Més o menys als 800 metres d'aquesta bifurcació hem de deixar la pista i enfilar pel vessant de la muntanya ( dreta ). En el punt on cal deixar la pista hi ha com un petit eixamplament de la pista i un xic més endavant de la pista una fita. Segons la guía d'en Luichy en aquest punt la vegetació passa d'alta a baixa, però jo aixó no ho vaig veure. En tot cas, deixem la pista i anem caminant pel vessant de la muntanya. En arribar al cingle caldrà buscar una fita que ens indica el pas per baixar a una feixa ( 2 m de II ). Un cop a la feixa anem uns cinc metres a l'esquerra ( mirant a la timba ) i localitzem la tercera reunió de la Hipster, dos bolts. En aquesta reunió no hi ha anelles ni res per rapelar, caldrà deixar-hi quelcom i recollir-ho de pujada.
Des d'aquesta reunió tirem un sol ràpel de 60 i arribem a terra molt justos. Cal desgrimpar uns metres i ser curosos alhora de treure la corda del devallador per no perdre-la.
Un cop al terra hem d'anar a la dreta, mirant a la paret. La via comença a l'esquerra d'un gran bloc que forma un sostre a uns trenta metres del terra. Es veuen les xapes ( altes ) de la primera tirada. Uns vint metres a la dreta hi ha les xapes de la Zadistes. Entre aquesta via i la Hipster ( via per la que es rapela ) hi ha dues vies més de la que es veuen les assegurançes ( Esperó Tirant lo Bloc i Caracolillo ? ).

-Ressenya: Fins que en Luichy no penji la ressenya i/o publiqui la guia haurem d'arreglar-nos amb la que surt a lanochedelloro2blogspot.com
-Orientació: Sud.
-Material: Un joc de friends de l'Alien groc al Camalot del 2.
-Via: No està malament, algún tram xulo d'escalar, bona roca i prou variada. A mi em va agradar més que la Zaidistes i menys que la Hipster.