divendres, 4 de setembre del 2015

Nova via:"Kalamity's a l'Aran".Pui d'Unha,Aran.

Acabada a finals de Juliol amb en César i en Berta. La via ens ofereix una escalada variada on trobarem plaques amb cantarral, díedres, xemeneia i una aresta aeria, molt alpina i amb vistes a l'Aneto: la mítica Aresta César. La pega és que la paret te algunes feixes i no hem pogut fer res per evitar-les, per tant en alguns trams tocarà caminar. La roca és bona i sanejada,a més ens hem passat hores respatllant la molsa i els líquens per mirar de satisfer els paladars més refinats.De totes maneres encara podeu trobar una mica de verdor. Alhora de graduar la via hem tingut molts dubtes, finalment hem optat per graduar a la baixa, així que si trobeu errors en la graduació ja ho direu.
 Si arribeu al cim amb ganes de més roca podeu rapelar per la Jordi Petit i fer-la per acabar de sumar metres.

-Orientació: Sud Oest, l'hi comença a tocar el sol cap a les onze i ja no deixa d'estar asoleiada fins a la posta.
-Accés: Des de Vielha anirem fins a Salardú i després fins a Unha. Aparcarem en el Parquing gran que hi ha al poble. Font próxima.

-Aproximació: Des de l'aparcament seguirem les indicacions per anar a la Via ferrata (cartellets de fusta taronges). Al cap de poc d'haver començat el camí deixarem un altre camí a la nostre esquerra i creuarem una tartera tot entrant en un bosc. Al cap de poc trobarem un camí a mà esquerra i el prendrem. Aquest és el camí de baixada dels segon tram de la ferrada. S'ha de seguir aquest camí fins una mica abans d'un tram equipat amb una estàtica. Cal deixar el camí i pujar uns dos minuts pel bosc( fites ) fins a peu de paret on veurem els parabolts de la via.

-Material: Tot i que la via està generosament equipada amb bolts va bé portar un joc de friends de l'Alien verd al Camalot del 2. Es possen poques peçes peró variades. Per obrir jo he fet servir en diverses ocasions un extraplà curt i un ganxo. On he utilitzat alguna d'aquesta dues peçes posteriorment hi he col.locat un parabolt.
-Dificultat obligada: V/A0.
-Descens: De la darrera reunió baixem per una canal ample i herbosa a la nostre dreta. A baix d'aquesta canal hi ha una reunió de dos bolts amb maillons per rapelar per la Jordi Petit. Són tres ràpels equipats amb maillons i anelles ( IMPRESCINDIBLE DOBLE CORDA ). Un cop a peu pla hem de baixar una mica rectes fins a trobar unes cordes fixes grogues que ens retornen al camí de baixada de la ferrada, el seguim a l'esquerra ( dir. Vielha ) i ràpidament retrobem l'aproximació.

1. Calamitat!! He vist que em vaix oblidar de posar la graduació en algun tram de la ressenya. Ja te la passaré actualitzada i també et passaré la foto de la paret amb el recorregut, la via d'escape i els rapels. La resta tot correcte!!
    Demà si puc hi aniré a fer un cop de respall més!!
    Salut i primeres!! jajajaja!!

2. No se qui és més kalamitat al final,jaja..
    Aixó,aixó una altre primrera ja tocaria.
    Et dic coses per guatsap.