dimecres, 19 de juliol del 2017

Escalada a Ayagaures.

Molt bon sector si ens movem entre el 6b i el 7c.Per sota del 6b només hi ha un V+ i dos 6a+, mentre que per damunt del 7c hi ha quatre 8a/+. Les vies m'han encantat són prou llargues(algunes corda de més de seixanta) i mantingudes,bones fissures i molta placa.L'escalada és més aviat física.La majoria de vies estan orientades a l'est,quedant a l'ombra a partir de les 2/3.Hi ha un sector,Làcteo,que és Oest.L'accés el fem des de el poble d'Ayaguares des d'on seguim carretera amunt direcció a l'embassament.L'últim tram és pista però apte per qualsevol turisme,cal aparcar on mor la pista en una explanada amb una caseta.Compte que abans hi ha un revolt on comença la pista on hi aparquen alguns cotxes ( cadena en una altre pista ). L'aproximació no és que sigui complicada però en alguns trams el camí és estret i amb una important caiguda sobre presa.De l'aparcament grimpem per la dreta de la caseta en ruïnes i ens enfilem a un corriol/cornisa amb una tuberia.Seguim per aquest corriol amb la tuberia tota l'estona i amb l'aigua de l'embassament a la dreta.Al cap d'uns 10/15' el corriol baixa a ma dreta cap a un torrent,suposo que normalment sec.Aquí ja s'intueixen les parets a l'esquerra,remontem el torrent (part alta de l'embassament) amb alguna fita fins que veiem les primeres xapes: esquerra sectors Principal i Arriba; dreta Làcteo.
Algunes vies recomanables: Esencia de invierno(6c),El gusto padre(6c+),Lwtivalm (6a+),Yogurt(7a),Petisuis(7a),Dos y un dia (6b+) i Apalancá(7a).