dimecres, 27 de setembre del 2017

Quebrantahuesos a la Magdalena Inferior.

Via molt guapa que, tot i ser curta, té molt d'ambient. El primer llarg té una llarga travessa per sota d'un gran sostre, alternant passos de placa i de fissura. El segon llarg és un díedre amb roca a controlar. Està generosament equipada amb espits pintats de color vermell, algun ja està rovellat. Al peu de via estarem acompanyats pels guiris que pugen al cim de la Miranda de Sta. Magdalenda.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim direcció St. Jeroni fins que ens desviem a mà esquerra pel camí que puja a Sta. Magdalena. La via comença just al costat de les ruïnes de l'ermita, hi ha dos químics a peu de via.

-Orientació: Nord.
-Material: Nosaltres hem fet amb 16 cintes exprés, però per xapar-ho tot en calen 22.
-Grau obligat: V.

-Descens: Des del cim un ràpel d'uns 35 metres per la cara sud-oest, per on va la via normal. Després rodejant l'agulla per la cara sud arribem a les escales de Jacob i d'aquí podem baixar fins al camí de l'aproximació.
-Ressenya: Nosaltres hem anat amb la topo de la guia de Gorros d'en Luichy. A internet hi ha la d'en Joan Asín.Merçi!.