dilluns, 21 de gener del 2019

Esperó Delator al Cingle de la Tor.

Ens ha agradat molt,variada i amb força ambient per lo curta que és.La via es troba parcialment equipada amb parabolts,deixant marge per l'autoprotecció.La roca ens ha semblat bona,encara que a mi personalment em costa confiar en el gres.
Material: Un parell de tascons i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2 ( el del 3 entra).
Grau obligat: V+/A1.
Orientació: Podria ser Sud.
Accés: Cal anar fins al municipi de la Nou de Berguedà.Creuem el poble en direcció Malanyeu. Deixem un trencant a l'esquerra que porta a Malanyeu i seguidament creuem una casa. Després l'asfalt desapareix i continuem circulant per pista.Passem per davant d'una formatgeria.Al cap d'una estona hem de trencar a l'esquerra seguint una pista a ma esquerra amb un cartell que diu La Tor. A uns 400 metres d'aquest trencall la pista fa un tomb a la dreta,si anem rectes quedem morts en un prat,a 300 metres d'aquest tomb trobem la masia de la Tor.A partir d'aquest mas nosaltres hem fet 500 metres més de pista,fins una cruïlla de pistes de desemboscar força perdudes. De la formatgeria en amunt cal anar obrint vailets.
Nosaltres hi vàrem pujar a finals d'aquesta tardor després de fortes plujes i amb màquines treballant per allà.Amb la C-15 va costar tot el tram de sobre la formatgeria.
Aproximació: Apurant el cotxe fins on ho hem fet nosaltres no hi esmerçarem més de vint minuts. Seguim la pista que portàvem ( marques vermelles) i en 30 metres agafem una pista de desemboscar a l'esquerra amb alguna marca blava.Aquesta pista força perduda ens permet arribar a un prat amb una bona panoràmica de la paret.Des d'aquest prat anem a flanc cap al peu de via per terreny poc embardissat encara que un pèl incómode.La via comença més o menys a la vertical del sostre.Mirant molt amunt es veu un parabolt,a l'esquerra es veu una linea de bolts ( negres?) que no corresponen a l'Esperonet Utopia
Grau obligat: V.
Descens: Cal carenar cap a l'est ( dreta).Des de la darrera reunió baixar al vessant oposat per evitar una bretxa i tornar a guanyar el cordal,embardissat. Seguim carenant en direcció a un coll que de seguida ens és visible. Assolit l'esmentat coll hi trobarem,a ma dreta,el corriol de marques vermelles que baixa força empipat i que ens deixarà al cotxe.
Horaris:Aproximació 20',via 1 hora 30' i baixada 30'.

1. Celebro que us hagi agradat!! Enhorabona!

2. Si si,la vàrem trobar molt guapa i això que el company gasta fi.
    M'agradaria tornar-hi però em tira enrera la pista,haurem de buscar algun colega amb 4x4.
    Salut i a veure si en fem alguna plegats!!!