dilluns, 14 de setembre del 2020

Les Pandores al Pic de l'Estanyol.

Les tirades de 6a,que sumen 80 metres,m'han semblat guapes.La resta de la via és tombada i amb força trams de caminar.És més interessant per passar un dia a la muntanya que per l'escalada en si.
La roca és bona però hi ha algún bloc que fot mala pinta i algun líquen.

Accés: Coll de Pi Morens,a l'estació d'esquí de Porta/Pi Morens.Si disposem d'un tot terreny i no tenim escrúpols ( cartell de prohibit ) podem seguir la pista fins a un remontador retallant una mitja hora l'aproximació i la baixada.
Aproximació: Seguim amunt per les pistes.Agafem una pista que puja per sota dels remontadors fins al punt més alt de l'estació.Aquí anirem cap a l'esquerra,buscant el llom d'herba que eviti el pedregar i sovint seguint un corriol amb alguna fita.Quan siguem més o menys a la vertical de la via pujarem tartera amunt fins al seu inici.
Comença en una placa amb un sostre a la dreta.Pitó i bolt visibles,veure la primera foto.
Orientació: Oest.

Grau obligat: V+/6a.Hi ha un tram d'encastament al segón 6a que per trampejar-lo no se ni si amb un del 6.
Via semiequipada amb pitons i parabolts.
Material: Unes dotze cintes exprés i un joc de friends des l'Alien blau al Camalot del 3.

Horaris: Aproximació 1 hora,via 3 hores i descens 1 hora.
Descens: Nosaltres hem pujat una mica per de seguida baixar cap als remontadors ben visibles des del final de la via,a l'esquerra de la via.
Un cop aquí hem començat a baixar enganxats a la carena buscant el coll que ens permetés baixar a la vall per la que hem aproximat.