dimecres, 27 d’octubre del 2021

Tomàquets d'Amagatotis a la Palleta.

Te una roca de pel·lícula, una dificultat homogènia, un díedre final que aporta varietat a tanta placa i fou oberta per escaladors amb fama de deixar les vies amb l'equipament just. Potser aquestes són les claus de l'èxit d'aquest itinerari que gairebé cada cap de setmana és recorregut per diverses cordades i que ha esdevingut tot una clàssica del vessant sud. A la seva dreta s'hi va obrir amb posterioritat la Tuaregs ,amb una mica més de grau, bastant més de ferro i amb la que rivalitza per ser la més repetida de la paret. La ressenya que he posat a sobre és de l'Escalatroncs i manca el primer pont de roca de la segona tirada així com el primer pitó del darrer llarg.

Accés: Aparcament al Restaurant de la Vinya Nova,el Bruc.

Aproximació: Agafem la pista que duu a Collbató i la seguim uns dos-cents metres. Trobarem una paret amb una porta de ferro a la nostre dreta i uns pals de fusta per que no es pugui aparcar a la nostre esquerra. Aquí deixarem la pista per anar a l'esquerra i agafar el Torrent de l'Artiga. Quan aquest es bifurca prendre el de l'esquerra, a la dreta hi ha la ferrada de les Dames. Anem pujant torrent amunt, a estones per una traça que queda a l'esquerra del torrent. Una miqueta més amunt de la Terra de Nómades hem de sortir clarament del Torrent ( esquerra grimpada ) i seguir una mena de vira ( és camí amb un tram de cordes fixes ) fins a la base de la Palleta, trobarem alguna marca verda molt desdibuixada .Superades les cordes anem al final de la paret. La via de més al fons és la Tuaregs i just a l'esquerra hi ha la que ens interessa. Bolt platejat una mica alt.
Restriccions: Prohibida l'escalada de Gener a Juliol ambdós inclosos.

Orientació: Primer llarg a l'ombra fins la una,la resta al sol de 11/12 fins a les 3.Cara Est.
Horaris: Aproximació 30',via i rapels 3 hores i retorn de la base a l'aparcament 30'.

Material: Nosaltres a part de 10 cintes exprés hem posat els Aliens verd i groc així com un Camalot de l'1. Hi ha qui recomana dur un joc complert fins el de l'1 o fins i tot el del 2.

Grau obligat: V+/A1

Descens: Nosaltres hem baixat en dos ràpels de 40 i 55 per la veïna Tuaregs ( 2 bolts amb anelles ).

Ressenyes: Escalatroncs,Parce i Ballart.Gràcies!

1. Enhorabona, ara a per la Pere Segura, que és del mateix estil però mes picant .

2. Gràcies Jaume!.A veure si ens hi veiem amb cor!