dimecres, 14 de febrer del 2024

Integral Draster al Sereno.

A jutjar per les piades a la xarxa aquesta no és una via massa popular a dia d'avui, tot i així a nosaltres ens ha agradat força. Si l'itinerari es repetís amb certa freqüència es netejarien els trams bruts de la primera tirada que son l'únic que aigualeix una mica la festa. El segon llarg és una aresta molt estètica encara que fàcil.El pitó de la primera tirada està per sobre i no per sota del burí,possibilitat de clavar abans del burí.Al segon llarg només hem trobat el primer burí i els dos de sota el ressalt final.
Per assolir el primer burí hem aprofitat el primer parabolt de la Belladona, més difícil però més segur.Un cop acabada l'escalada, el ràpel ens deixa al peu del Pebrot i si volem allargar l'activitat el més lògic seria seguir pel Pebrot on sembla ser que l'itinerari més freqüentat és la seva Via Normal. Nosaltres no ho sabíem i en un quart d'hora ens hem plantat a l'inici de la Trinxats a la Trumfa, una via molt recomanable de dificultat similar encara que molt més equipada.

Accés: Nosaltres hem deixat el cotxe a l'aparcament que hi ha abans de la tanca del monestir, una zona amb bancs.
Aproximació: Creuem la carretera i pugem unes escales que ens deixen a la base de la Canal del Pou del Gat ( rètol ). Pugem per l'esmentada canal fins que enllacem amb el Camí de l'Arrel ( G.R. ), el seguim a l'esquerra en direcció al Monestir. Passem per sota la Cadireta í continuem pel G.R. de seguida el deixem per agafar un corriol a l'esquerra que ens porta a l'Ermita de Trinitat. Passem l'Ermita, les vies de la Quarta de Trinitat i arribem a sota del Sereno. Hi ha un corriol  que duu a la base de la cara Sud,veurem el burí rovellat a uns set metres del terra.Fotografia del company a la primera tirada:

Orientació: La primera tirada és Sud mentre que la segona és Est.
Horaris: Aproximació 45',via 1'5 hores mentre que per rapelar i tornar a l'aparcament hi hem esmerçat una hora.
Material: Unes vuit cintes exprés,un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot 0.75 i una plaqueta recuperable. En alguna banda demana crec que demanava tres plaquetes. Hi ha la possibilitat de clavar abans del primer burí, potser una U o una V.
Per arreglar muntatge de ràpel: una recuperable,un maillón i tres cordinos.
Grau obligat: V/A0. És recomanable anar amb aquest grau montserratí consolidat ja que en alguns moment no s'hi val a caure.
Descens: Un ràpel d'uns deu metres per l'aresta nord oest fins al coll amb el Pebrot. Un cop aquí podem baixar per la canal que més ràbia ens faci. Nosaltres hem baixat per la que queda més cap a l'ermita de Trinitat i hem anat bé. La canal ens ha deixat a l'esmentada ermita.
La instal.lació de ràpel està formada per un cap de burí sense plaqueta, un burí amb plaqueta i un espit amb anella. Nosaltres vàrem deixar dos crodinos triangulant l'espit amb el burí.
Ressenya: Crec que d'en Luichy,moltes gràcies!.