dilluns, 12 de febrer del 2024

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts de la Flanagan. Si no voleu fer el mateix al segon llarg xapeu el primer clau i flanquegeu a la dreta i arribareu a un espit antic restaurat amb un bolt de la Flanagan.En aquest punt la Flanagan va recte amunt a caçar un segon burí/bolt mentre que la Normal segueix flanquejant a la dreta fins a un burí en una baumeta on puja recte.

Accés: Esplanada del Miracle (Creu d'en Regató) situada a uns 5 km de Can Maçana i a 2 km. de Santa Cecilia. Hi ha lloc per uns quatre cotxes a l'ombra d'un bon noguer.

Aproximació: Pugem per les escales de ciment que surten de la carretera fins a un camí que seguim cap a l'esquerra. En deu minuts arribem al GR que seguim cap a la dreta. Arribarem a unes escales de pedra, superades les quals farem un tram de corriol fins a un replà. En aquest punt hi ha un cartell que ens indica que per pujar a la Canal del Miracle hem de trencar a l'esquerra i deixar el GR. Així ho farem tot seguint marques blaves i pel camí principal assolirem l'inici de la Canal del Miracle que remuntarem fins al capdamunt, guanyant així el Coll del Miracle. Un cop al coll seguirem el PR a l'esquerra, passant per la Bauma de les Pruneres i per sota la Vella, acte seguit apareixerà el nostre objectiu. Fent una mica de puja i baixa el PR topa amb una paret. Aquí deixarem de seguir el PR i anirem per flanquejant per sota la paret fins a la canal que separa el Cilindre de la seva Miranda. Remuntarem aquesta canal ( tram final de III ) fins al coll entre les esmentades agulles. Aquí davallarem una desena de metres mal contats per una rampa rocosa fins quedar a la vertical del punt feble del mur. Fissura horitzontal amb un petit arbre llaçat visibles des del terra.

Grau obligat: V+/A0.
Horaris: Aproximació 1 hora i quart. Per fer la via i el ràpel hi hem estat 2'5 hores mentre que per tornar a l'aparcament hem trigat una hora i escaig.
Material: Sis cintes exprés i els friends del 0.5 al 2.

Orientació: Inici per la cara Oest, primers 5 metres. Després sud i la segona reunió així com la darrera tirada resten encarats a l'est.
Descens: Ràpel de 25 metres per la cara oest que ens deixarà ben bé a peu de via tot passant per la primera reunió. Muntar la darrera reunió a la dreta sobre dos bolts, no anar directes al ràpel que apedregareu al col·lega. Del cim baixar cap al sud, localitzem amb esgarrifança l'antiga sabina del ràpel i just a sota veurem una instal·lació menys atrotinada: tres espits vells, dos d'ells amb cadena i mosquetó. Cim no massa freqüentat, és interessant dur un cordino per arreglar-ho.
Ressenyes: Desventurasimilagros i viedificilssite.Moltes gràcies!!!.