dilluns, 5 de febrer del 2024

Vies Dolce Vita i del Diedre a la Roca del Xebret.

"No són les millors vies de Montserrat però no estan malament ", això em deia el company mentre miràvem de reüll la paret que acabàvem d'escalar tot baixant de la Cova de l'Arcada. Teníem la intenció de fer un flanqueig a R1 de la Dolce vita i anar a buscar el vistós díedre de la via homònima però al final hem escalat íntegrament la Dolce vita i a la baixada des de la R3 de la D.V.  hem rapelat fins a la segona role de la Via del Díedre i hem escalat dues tirades d'aquí a retrobar de nou la R3 de la D.V..Les vies tenen prou ferro com per fer-se sense ressenya, des d'un sempre veus l'altre. La roca és bona però alguna cosa petita ens ha petat, suposo que aquestes vies no es fan massa.

Accés: Aparcament habilitat darrera l'escola del Bruc.
Aproximació: Pugem al carrer de sobre i el seguim,es converteix en una pista i ignorem un trencant a la dreta ( cartell ). Al cap d'uns 100 metres agafem un camí enmig d'un olivar,fem una petita pujada i assolim un coll poc marcat amb un cartell. A l'esquerra pujaríem al Vermell del Xincarró,nosaltres anem a la dreta. Passem per sota del Vermell del Xincarró i després per sota de La Desdentegada.Baixem al Torrent del Tambor,ignorem un primer trencat a la dreta i agafem el segon a la dreta. Passem per sota La Cova de l'Arcada i comencem a trobar marques grogues que indiquen Cova de l'Arcada en direcció contrària a la que portem. Creuem una esllavissada i arribem a una bifurcació amb pintades grogues.A la dreta aniríem al Coll de Port i a l'esquerra al Refugi d'Agulles. Seguim aquest darrer i al cap de deu metres trobarem una mena de traça en una zona rocosa que ens permet assolir el peu de via. Espits visibles de la DV. Aquí sota penjo una foto del blog d'en Joan Asín iniciant la via.

Grau obligat: V+ la Dolce Vita i 6a la del Diedre.
Horaris: Per arribar a peu de via des del Bruc una hora, per escalar les dues vies i rapelar-les 4 hores.Per tornar a l'aparcament hem trigat 40 minuts.
Orientació: Sud Est,crec que vàren tenir sol fins cap allà les quatre.

Material: Unes dotze cintes exprés,a la primera tirada de la DV hem possat un Camalot de l'1 mentre que al flanqueig de sobre del díedre hem encabit un 0.75.Recomanen dur un Camalot del 4 per protegir la sortida de la segona reunió de la DV,a jo no he encertat el lloc on possar-lo i em quedava massa obert, crec que m'hagués anat bé dur un 5.Per trampejar el 6a de la Via del díedre una antena de dos metres o provar sort amb un Camalot del 6.Cordinos i maillons pels ràpels.
Descens: Tres ràpels per la DV, el del cim es fa d'una sabina que hi ha a ma esquerra i força endins. Podria ser bona idea dur un pingo de corda d'uns 4 metres per treure aquest ràpel cap enfora i no haver d'estirar tant al recuperar.
Ressenyes: Joan Asín,Baraldés i Benvinguts al Paradís. Gràcies a tothom!!!