dimarts, 13 de setembre del 2011

Kali Gandaki al Pic de la Colomina.

-Cordada: Manel i Busquets.
-Ressenya: Duiem la de les 100 millors d'en Pep Soldevila.
-Material: A la via hi falten claus per aixó resulta útil dur material. Nosaltres hem possat tota l'artilleria: aliens ( del negre al gris ),Camalots fins al 3 i algún tascó. La veritat és que vàrem cossir la via tant com vàrem poder suposo que tot i haver-hi saltat alguns claus es passa amb menys material. Amb el material que duiem es pot fer en V+/A1.
-Aproximació: Al començament de la pressa la creuem a la dreta on trobem un aparcament i un cartell que ens indica el camí per pujar al refugi de la Colomina. Després d'una primera pujada forta el camí va planejant per uns antics rails a l'esquerra fins arribar a l'estació superior del funicular. Aquí podem seguir en la mateixa direcció fins a trobar el camí que puja al refugi ( crec que és un G.R. ) o bé agafar una dracera just davant del telefèric que al principi està marcada amb punts vermells i després ja només amb algunes fites. Aquesta drecera va a buscar el camí normal del refugi després de seguir un nou tram d'antics rails. Un cop al refugi seguim el G.R. per la riba esquerra del llac fins a sota de la paret i pujem a peu de via per una tartera. Cal grimpar a sobre d'una vira on comença la via. Podem entrar per l'entrada original o pel dret ( 7a o V/A0).Conteu entre dues i tres hores. Podem agafar el telefèric durant els mesos d'estiu, et deus estalviar una horeta.
-Via: Hi ha qui dirà que es camina massa per escalar pocs metres, a nosaltres l'activitat en si ens va agradar. S'ha de dir que el darrer llarg no és massa atractiu i la meitat del tercer tampoc ens va semblar cap marevella. La resta està prou bé amb una segona triada força espectacular i amb ambient. Amb la ferralla que duiem nosaltres la via es pot solucionar amb V+/A1.
-Descèns: Un  cop al cim baixem pel vessant contrari a l'esquerra i arribem a una mena de coll on trenquem a l'esquerra,evident.