divendres, 7 d’octubre del 2011

Diedre de la Hoz de Jaca

-Cordada:Jordi i Manel
-Ressenya: no en duiem, però és molt senzill de trobar i de seguir, aixì que després de mirar-ho per internet i vam anar directes....
-Material: només calen cintes expres, si es vol xapar tot al primer llarg hem sembla que s'en necessiten unes 18.
-Aproximació:S'ha d'agafar la carretera de Jaca a Biescas, i allà agafar la A-136 fins a l'embassament de Bubal.Quan hi arribem, passem per la presa en direcció a la Hoz de Jaca ( ja està indicat),i quan arribem al poble ens dirigim cap al mirador, que és on hem d'aparcar. Tant el mirador com la paret es veuen perfectament des de la carretera, aixì que arribar-hi no és gens difíl.
Un cop al mirador, a la dreta baixa un camí amb unes cordes fixes que vas baixant i que t'acaba portant a una reunió, d'on rapelarem. Noasaltres vam baixar amb dos rappels de 50-55 metres, però hem sembla que hi han 3 vies i unes quantes reunions intermitges, de manera que segur que es pot rapelar amb una sola corda.
-Via: la via va seguint l'evident diedre de la paret, al principi no molt marcat i a partir de la R1 molt més evident. El primer llarg és el més dificil, tot i ser V/V+, la roca no és perfecte i a més té algun tram finet, aquest llarg fa 50 metres, hi ha una reunió intermitja però és una mica guarra i no val la pena.Segurament des d'aquí es pot sortir en un altre llarg de corda, però segur que roçaria molt;nosaltres en vam fer dos més , una mica més facils que el primer. La via està benm assegurada amb parabolts i el grau obligat deu ser V/V+.L'ultim llarg ens portara a la reunió des d'on hem rappelat al principi, d'aquí tornem cap al cotxe i feina feta.
-Coses a tenir en compte: l'orientació de la paret és O o NO. Nosaltres vam acabar la via cap a quarts de 5 de la tarda i encara no ens tocava el sol,Per tant és una via ideal per als matins/migdies d'estiu.L'altre és que a la paret hi han 2 vies més ( aquí deixo un croquis que he trobat per internet). Vam fer la via un dia de "descans", és curtya i ràpida, i tot i que de primeres no sembla molt maca, a nosaltres ens vam fer el pes, res de l'altre món però per un dia tonto....

Piada del Centrecac amb data 11/08/08:

El diumenge després de la temptativa a l'Embarradere amb l'Edu vàrem anar a fer aquesta via tranquileta,juntament amb en Piter que el dia abans s'havia fotut un tute considerable amb l'Arnau a la Sud Est clàssica del Midi.A l'oficina de turisme de Sallent de Gàllego ens passen la ressenya d'aquesta vieta que a sobre és súper evident.Per arribar cal anar al poble de Foz de Jaca.Si venim del Nord des de la carretera veurem la paret:encarada a l'Oest i damunt del pantà de Búbal.A sobre de la paret hi ha un mirador verd,la via recorre l'evident díedre de sota el miardor.
L'accés més cómode és anar a aquest mirador i d'aquí surt un caminet que baixa fins la útlima reunió de la via ( cordes i cables ).Baixem rapelant per la via,la via fa uns 120 metres pel que es pot rapelar amb dos ràpels de 60:de dalt de tot a una feixa que queda a la dreta del díedre,d'aquesta feixa guiem el ràpel cap al díedre a sota d'un sostre i aquí tirem un altre ràpel fins a terra.Crec que amb corda simple de 60 també es pot rapelar.A la ressenya recomanben anar-hi caminant peró uns locals ens ho vàren desaconsellar.Tenir en compte que si no puguessim pujar per la via per baix també es pot sortir.La via està ben equipada amb parabolts en bon estat i algun clau i pont de roca que delaten l'orígen clàssic de la ruta.Fem servir una quinzena de cintes exprés.La via te una dificultat de V sostinguda amb algun tram concret que deu ser 6a ( obligat V ).Recomanable per salvar el dia.