dijous, 2 de febrer del 2012

Cresta de la Gavarra a Tapis

Una cresta a l'empordà!
-Cordada: Manel i Teo
-Material: La cresta està neta i l'hem deixat tal qual. Hem utilitzat un joc de frinds fins al 3, aliens i tascons.
En Manel assegurant des de la 3a reunió
-Aproximació: 2km passat Tapis direcció Costoja, després d'una corba agafem la pista a ma esquerra. Seguim la pista fins al mas de la Gavarra (molt gran i ben vallat) i hi deixem el cotxe. A partir d'aquí comencem a baixar bosc a través seguint el rierol que hi ha a la dreta del mas fins a arribar a l'inici de la cresta.La baixada ha sigut una mica salvatge. una mitja hora llarga. Segurament hi ha una manera millor d'arribar-hi.Nosaltres deiem des de Tapis, direcció els vilars i quan ets a sota de la cresta remuntar el rierol i la baixada després bosc a  través. Sinó també pot ser factible per el camí de tornada que hem agafat nosaltres.

Via: Si el que busqueu és una cresta amb bona roca, aèria i on et fas un fart d'escalar, aquesta no és la teva cresta.És una cresta amb roca delicada i trams rostollosos, però s'ha de dir que també s'ha d'escalar en varis trams i encara es pot escalar més del que ho hem fet. Ens hem escaquejat en algun tram. Ens han sortit 4 llargs amb trams de fins a V i una última grimpada per arribar a dalt. Podria sortir un primer llarg guapo i força llarg, però dur, nosaltres hem començat una mica més amunt de l'inici de la cresta per una paret amb varies possibilitats d'enganxar la cresta (vaja que es pot començar una mica per on es vulgui). Un segon llarg que t'enfiles a un pirulo (V roca delicada), potser el llarg més vertical. Un tercer llarg de transició senzill per arribar a la base d'un altre pirulo (és el que es veu a la foto) i el 4rt llarg ha estat una escaquejada per la esquerra per pujar-hi. Es podria fer resseguint la fissura evident que es veu,seria lo més lógic, però la roca no era massa bona i ens hem rilat, es veia un xic dur . Les reunions les hem fet d'alzines des de les quals es podria rapelar per abandonar sense gaires problemes i d'un ressalt per fer la 3a reunió.
Potser no es una cresta 5 estrelles (ni 4 ni 3 potser), però és una cresta a l'alt empordà que ja és molt!

Arribant a dalt

-Descens: des del final de la cresta (estàs en un coll), puges el turó que et queda al davant per una traça de caçadors i en 15 min ets al mas. Li pots donar la volta per la dreta o l'esquerra, millor l'esquerra i ja estàs un altre cop al cotxe.

En definitiva, és una cresta amb roca que varia entre podrida i bona a estones, no gaire llarga i al cul dedl món, però un xic més neta i obrint el primer llarg des de baix sortiria una cosa més arreglada, a veure si un dia hi tornem ..... que collons, que aquí no hi han virgueries, aixì que ens hem de buscar una mica la vida per fer coses aprop de casa!!

1. Es veu guapa la cresta!, bona activitat!. El dia que vulgueu hi tronem amb una miqueta d'artilleria i mirem de fotre-li pel dret.

Busquets.

1. Una altre cosa, quan penjeu al segon bloc d'escaladors catalans vigileu perquè de la manera que ho heu fet surt tota l'entrada al bloc d'escladors. Al segon blog d'escaladors només hi ha de sortir l'enllaç,si no ho trobeu remenant el dia que ens veiem us ho explico i si voleu mentrestant ho penjeu al blocempotrat i jo ja ho penjo al segon blog d'escaladors.
      Apa bon cap de setmana...que sembla que els de temps l'han tornat a cagar i podrem escalar!