dimecres, 8 de febrer del 2012

Pic del Martell sector dret.

Continuem rescatant piades del fórum del centrecac. Ara la part de més a la dreta de la paret que correspondria als sectors Retorno mágico,Herboristes i Roser Argelada de la guia d'en Luichy.

1) Fronteras del Infinito: Feta diverses vegades, la piada és de l'01/08

El primer llarg és fàcil de localitzar ja que comença entre la "Me cago en tu padre" i la "Wenger",per un semidíedre que rapidament deixem a la dreta,superat un petit sostret ens troebm amb una reunió de tres burins,la nostra ruta transcorre per la dreta(parabolt visible) i va a fer reunió sota d'una mena de xemeneia.El segon llarg comença amb un pas d'empotrament per sortir rapidament a la placa que escalarem fins a trobar un díedre tombat i força obert que ens mena fins la segona reunió.El tercer llarg és el llarg estrella de la via i recorre una placa vertical amb bona presa on cal superar un bloc per una fisura horitzontal.L'últim llarg ja de tràmit fins al cim on ens espera l'incómode lapiaz.La via està totalment equipada amb parabolts,a les reunions(totes cómodes) trobarem  un parabolt amb anella de color groc i dos espits també amb anelles,la dificultat de les tirades és 6a,6a,6a+ i V.Tots els llargs fan uns trenta metres.Em sembla que ja només em quedaria per posar com es fan tots els passos de la ruta...

2) Breathless: Realitzada el 04/08.

Ahir comtinuant amb les solitàries al Pic del Martell vaig anar a fer la Breathers.Em vaig baixar la ressenya del blogg de’n Luichi(lanochedelloro em sembla que es diu) i amb aquest “mapa del tresor” la via es va trobant molt bé.La ruta começa a la dreta de la Venger,nom a la base.Vaig fer servir el joc de friends(del 0.4 a l’1) peró suposo que amb un joc de tascons  també es fa,ara jo en portaria algun de gran per assegurar el canvi de díedre del primer llarg on jo vaig fer servir el 0.5 o 0.75.Segons el croquis que duia la reunió es fa a sobre dels díedres en una repissa on hi ha un arbre i la reunió de la Venger.Peró jo vaig fer el que marca la ressenya del “Barcelona y alrededores” i vaig anar a la segona reunió que queda a la mateixa repissa on hi ha el primer relleu de la Fronteras de l’infinito (3 expansions amb anella) peró tirant una miqueta a l’esquerra.Aquesta reunió es fa al peu d’un díedre on comença el següent llarg i em va sorpendre perquè està semiequipada amb una…xarnera de porta(?!) que es pot reforçar molt bé,jo hi vaig enxufar el friend de l’1.El següent llarg és una mica herbós i cal passar per un tunel de vegetació un cop sortit del díedre.La següent reunió es fa en dos ponts de roca i una xapa.Després ve un llarg de placa on hi ha tres claus i un pont de roca que vaig deixar equipat,quan es surt de la fisura hi ha un pont de roca equipat i llavors la Breathers escapa cap a l’esquerra peró recte es veia molt guapo.Aquesta última reunió me la vaig saltar i vaig sortir al cim amb uns seixanta cinc metres.

3) Peor Imposible: Feta dues vegades, una amb en Miquel Sabadell i l'altre amb en Gatsaule (03/08)

-Peu de via reconeixible perquè hi ha el nom i burins.
-Em va semblar més maco entrar per la fisura de l'Scaner.(algun catxarro útil)
-Els dos primers llargs són empalmables.(40 o 45,si anem a la reunió de l'Aina potser 50)
-La segona reunió és un pèl incomode.Tot i que hi ha 5 burins es pot reforçar amb algun alien o tascó.O anar a muntar el relleu en una repisa a l'esquerra on hi ha una reunió que deu ser de la via Aina.Encara que després haurem de baixar un pèl per fer la següent tirada.
-A l'últim llarg,després de fer l'esperó i un resalt equipat amb un buril hem sortit a la xemeneia de la dreta(evident) per on deu anar la via Herboristes.Hem acabat fent la darrera reunió en una repissa per sota l'original i més a la dreta(més cómode).Hem fet servir un cordino,un 0.75 i un tascó,peró en cas de no portar catxarros podem passar la corda per darrera d'un bloc.
-La via està totalment equipada amb burins i espits tak,estàn barrejades unes i altres assegurançes.

4) Scaner:  Gatsaule ( 05/08 ) i crec que ja l'havia feta amb en Miquel.

Llarg 1:15-20 mts.,6a:Començem per la caràcterísitca fisura de la Mecano i a sobre flanqueijem un pèl a la dreta.Trobem un pas difícil que podem escaquejar gràcies a un cordino que penja d’un clau i seguim rectes per la placa.Nosaltres ens hem saltat la primera reunió on em sembla que hi havia tres spits.

-Llarg 2:15-20 mts.,V+:Continuem rectes per la placa.Crec que falta una xapa,a més les que hi ha costen de veure per alguna planta que ha crescut just danvant seu.La reunió es fa sobre dos espits i un clau,està instalada en una mena de díedre fisura bastant incómode i es pot reforçar al gust.

-Llarg 3:30 mets.,6a:Des de la reunió es veuen tres línies de xapes.Les de l’esquerra de tot que flanqueixen entre 2 sostres són de la via Peor Impossible.Una miqueta més a prop de la nostre reunió hi ha unes xapes que s’enfilen per un díedre placa groguenc i que no surten a la guia.Les xapes de la dreta del tot que queden en la vertical nostre són les de la Scanner.Així doncs seguim rectes,trobem un pitó amb un cordino que ens indica que cal flanquijar un pèl a l’esquerra.Pugem per una curta placa força vertical fins a un bloc molt gran.En aquest bloc hi ha el casquet d’un espit.A la nostre esquerra hi ha la reunió de la via sense nom de la placa díedre groguenca(3 espits).Nosaltres ens hem empanat i l’hem montat.Està a uns 15 metres de la segona reunió la Scanner.Sortim rectes d’aquesta reunió cap a un gran bloc vertical equipat amb dos espits.Després el tema es tomba i per terreny una mica herbós guanyem la reunió de l’Herboristes on crec http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=881541927605833795que hi havia tres burins.Nosaltres ens l’hem saltada perquè veniem de la reunió de la via sense nom.

-Llarg 4:20mts.,6a:Recte per la placa vertical de davant de la reunió.Al cim no hem trobat cap reunió equipada i l’hem muntat nosaltres.

La via ens ha semblat molt guapa.Els dos primers llargs verticals i sostinguts.Si que és veritat que en algun punt hi havia plantes peró sense que aquestes dificultessin massa l’escalada.La tercera tirada és una miqueta més discontinua i la última és curteta peró bona.La via està equipada amb espits vells peró acceptables i algun clau.Hem fet servir friends fins al 2 i tascons per reforçar algun punt concret.La via no està gens sobada.Molt recomanable.Hem rapelat per la Paco Rampas o Sanchez Cortés i Jesus Barrientos(3 ràpels de 30-35,es podria probar amb una seixanta peró molt al tanto).

5) Paco Rampas o Sànchez Cortés:  La vaig fer sol 04/08
-Llarg 1:20 mt./V o IV+.Primer he passat per la Juanito Invierno que està tota equipada amb espits vermells i quan netjeva el llarg he pujar per la Paco Rampas que està assegurada amb un espit vermell i un parell de claus “histórics”,al díedre deu anar bé un cordino per xapar el clau que hi ha i una recuperable per un cap de burí.Algun pas “vegetal”.La R0 l’he fet d’una olivera borda que hi ha a peu de via on tanbé hi ha el nom de la ruta pintada.

-Llarg 2:30 o 35 mt./V+(?).La reunió es fa a la repissa  del damunt del bloc que supera el primer llarg.Només he trobat una altre olivera borda per fer-la.A l’esquerra es veu el díedre evident de la Herobistes i els espits vermells de la nostre via que surten recte.Falta la primera xapa i hi ha un invent en una llastreta peró te el filferro trencat.Jo he passat per la fisura-díedre de la dreta(més evident i fàcil!).Un cop a les xapes el llarg m’ha semblat quelcom més que V+ peró res que un estrep no pugui solucionar….Quan el tema s’ajau ,jo he sortit a la dreta i he muntat una reunió sobre tres espits d’alguna altre via.Mirant les ressenyes no he estat capaç de veure quina via era.

-Llarg 3:30 o 35mt./V+.He anat a la segona reunió per la dreta de la via,passant entre el gendarme damunt el qual es fa la segona reunió(rapelable) de la Paco Rampas i la paret.Quan hi arribes es va fent recte seguint les xapes sense pèrdua,algun tram interessant peró discontinua i amb una mica de “verdura”.

-Llarg 4:35 mt./6a+(?).La tercera reunió es fa en dos espits amb cadena i maillon en una repissa cómode perquè no queda embardissada.El llarg comença recte per un tram de placa molt curtet i de seguida fisura oblicuant a l’esquerra.Llavors ja comença a fer ressalts.M’ha semblat més fàcil de 6a+ i tot i així de resalts perfectament esCACejables.L’última reunió sobre dos espits amb maillon i algun burí per allà.

La via no és pas de les millors del Pic del Martell peró te algun tram prou interessant.Obligat crec jo que V.

Després vaig trobar aixó per la xarxa:
He trobat aixó de la via:resulta que el segon llarg és algo més de V+ i que la via no es diu així...
"Hola, que tal, el otro dia hicimos la via "Paco Rampas", Via que le ha aparecido el nombre asi por que si. Me explico, resulta que fui con uno de los equipadores de la via, esa via en la apertura que va por unas chapas rojas, se llama Sanchez-Cortes, como vereis a pie de via hay una roca que pone SC con una flecha que marcha la entrada. Y lo que sale en las reseñas de barcelona y alrededores que es V, no cuadra mucho, podria ser 6a+ o 6b. Te comento como esta la via, el primer largo la R es un arbol, hasta ahi todo ok, podria ser 6a, hasta la segunda R, hay 2 chapas que faltan, a la salida del arbol, ojos que para llegar a la siguiente es algo tecnico y que juegas una buena, y al llegar a la R dos chapas antes marcha un circulo rojo, donde habia un clavo pero no hay nada ahora, ahi es muy facil, hay canto y todo es bueno, ese largo tiene un pasito de placa fino, podria ser 6a+, el tercer largo es algo mas de brazos, canto grande, pasos largos, pero con muchos resposos, debe ser V+. (Los grados son orientativos). Via recomendada muy completa, y disfrutona."
I al Caranorte surt aixó:
"És un dels últims itineraris que hi ha abans de la zona protegida de nidificació. Está amb spits vermells i marques guarres vermelles. És guapa i conta amb passos atlétics bonics. Via equipada i que en acabar es pot enllaçar amb una fisura molt maca (tot recte a l'últim llarg on trobarem com a primer seguro un pont de roca fet amb una cadena). V+/6a. "

6)Herboristes: Amb en Torru 04/08.

-Llarg 1:20 metres,IV.Hi ha el nom a peu de via i un ullastre una mica emprenyador de passar.Quan s’acaba el díedre del principi el més lógic seria pujar pel díedre de la Paco Rampas peró la via va per la placa de la dreta on trobarem algun forat de pitonatge on assegurar-nos.La primera reunió s’hauria de montar damunt l’agulla característica on hi ha la reunió també de la Paco Rampas i Juanito invierno.Només hi ha l’arbre!.

-Llarg 2:15 metres,IV+.Sortim de la reunió,que nosaltres no montem,per l’evident díedre de l’esquerra on hi ha un clau visible.A través d’aquest díedre ens enfilem damunt del dau on hi ha la reunió compartida amb la Edema pulmonar i Aerobistes.
Dos burins aixafats,un cap de burí,un burí i dos espits.Tot plegat ben rovellat i només un maillon en un espit per si hem fet l’Edema pulmonar i volem baixar.

-Llarg 3:40 metres,IV+.Tirem recte de la reunió i anem seguint marques de pitonatge i sobat,trobem un clau.Arribem a una mena de sostret-fisura ben dibuixat peró sobredimensionat a la guia de’n Luichy,flanqueijem a la dreta a trobar un evident díedre que va per l’esquerra de les xapes vermelles de la Paco Rampas.Al començament del díedre trobem un clau.Seguim el díedre.Alhora de deixar el díedre jo m’he liat.He vist les xapes de la Paco Rampas molt a prop i he tirat pel díedre,he acabt fet-lo tot(margalló rebel,IV+) i flanqueijant de baixada a la dreta a trobar la reunió que es compartida amb la Paco Rampas,Mecano i la Jesus Barrientos.Dos espits vermells amb cadena.

-Llarg 4:30 metres,II.Flanqueijem per l’evident feixa cap a l’esquerra.Trobem dues reunions de burins,una és de la nostre via que la comparteix amb la Scanner i l’altre la veritat és que ni idea.Just quan hem xapat la segona d’aquestes reunions hem de sortir rectes cap al díedre que queda a la dreta de l’esperó de la Peor impossible,reconeixible per les seves xapes.

-Llarg 5:35 metres,IV.Ens hem saltat la quarta reunió i ens ha sobrat corda,el que vol dir que Ll4+Ll5 ≈ 50 metres i no els 65 que diu a la guia.Reunió del cim a equipar.

La via és guapa i evident.Malgrat que estigui practicament desequipada es va seguint bé per les marques de pitonatge i el sobat(tot i no ser una via sobada!).Permet pujar tota la paret sense passar del IV grau.Hem fet servir friends fins a l’1,aliens(prescindibles) i tascons.

7) Jesus Barrientos:  Amb en Tomas el 05/08

-Llarg 1:IV+,20 metres.Començem per l’Herboristes i quan s’acaba el primer díedre anem a buscar una xemeneia a la dreta amb un clau visible.La primera reunió és comuna a la Coca de Llardons.Hi ha un parabolt amb anella i un clau força baix.També es podria reforçar la reunió amb un arbre peró queda molt baix.

-Llarg 2:V+,15 metres.Fisura evident semiequipada amb cinc claus.M’ha semblat algo més que V+.De primer l’he passat amb artificial fent sortidetes en lliure,quan netejava el llarg si que l’he fet en lliure i crec que podria ser ben bé un 6a.Segona reunió sobre dos parabolts amb anelles comuna amb la Coca de Llardons.

-Llarg 3:IV+,35 metres.Díedre tombat cap a l’esquerra on trobarem dos claus.Segons la ressenya de’n Luichy hi ha una xemeneia per la que es puja a un bloc on hi ha la segona reunió de la Paco Rampas.Bé la xemeneia si que hi és i es veu desde la segona reunió peró m’ha semblat que el bloc no era el de la reunió de la Paco Rampas.He anat seguint el díedre i quan s’ha acabat he sortit a la dreta(Luichy marca esq.).He trobat la reunió de la Jesus Barrientos,dos pitons que després he equipat per rapelar.Slab tombat i faig reunió a la tercera de la Paco Rampas.

-Llarg 4:V,15 metres.Hem d’anar a l’evident díedre que s’intueix uns metres a la dreta de la reunió.Baixem una mica i de seguida tornem a pujar per entrar al díedre.Si ens hi fixem veurem un espit a l’entrada del díedre que ens queda massa baix per utilitzar-lo.Deu pertànyer a la Dios me libre.El díedre està desequipat i és prou bonic i sostingut(per ser el Martell).Sorint del díedre a l’esquerra hi ha la quarta reunió,que està equipada amb dos espits,comuna amb la Dios me libre.Jo me l’he saltada i he fet els llargs 4 i 5 d’una tirada en uns 30 metres.

-Llarg 5:IV+,20 metres.Deixem la reunió per un evident díedre que queda un pèl a l’esquerra.Al mig del díedre hi ha una panxeta.Sortint del díedre creuem una placa i enganxem un altre diedret,lleugerament a l’esquerra,per on sortim al final de la paret.Potser sigui més V que IV+.No hi ha res d’equipament.Reunió a equipar en ponts de roca.

En definitiva…m’ha semblat una molt bona via del Martell.Potser el que li falla és el primer llarg i seria millor entrar per la El quinto que fa l’Indio.

8) Coca de Llardons:
-Llarg 1:20 metres,V+.Comença per una fissura a la dreta de l’Herboristes.Aquesta escletxa està desequipada i hi ha un fletxa picada a la base un xic esborrada.Després de la fisura vénen com unes feixetes i veiem un espit rovellat de la nostre via.Hem arribat a l’espit per la canal-xemeneia de l’esquerra i hem continuat per l’esquerra xapant un clau u d’aquí ja hem acabt de sortir a la repissa on hi ha la primera reunió.Un parabolt amb anella,no ens hi hem fixat si es podia reforçar.Hem possat un Camalot del 2 a la fissura de l’entrada i un alien groc(també hauria pogut ser un tascó) entre aquesta i la xapa.

-Llarg 2:15 metres,6a.Hem empalmat el llarg amb el primer possant una cinta ben llarga a la R1.Aquest segon llarg es troba reequipat amb parabolts i va molt enganxat a una via de la dreta que esta amb espits taks ben rovellats.Podria ser la Jesús Barrientos peró aquesta està equipada amb claus i no amb xapes.En aquesta segona tirada només hem fet servir els expressos.La segona reunió es fa sobre dos parabolts amb cadena i anella.Ràpel de 30 metres fent un saltet al peu de la via.

9) El quinto que fa l'indio +  Postura txunga:

Les piades estan una mica confuses...sembla ser que les he fet diverses vegades, una de les dues ha d'estar reequipada amb parabolts ben propers ( Ao?) i l'altre o almenys una tirada d'alguna de les dues resta amb els burins originals. Les dues posa que són guapes i amb el grau collat. De la segona reunió, es fan amb una sola tirada, es pot sortir per terreny fisurat ( un clau ) i enllaçar amb la Dios me libre.

10) La matanza de Prexas:

Aquesta la vàrem rapelar vinguent d'una altre via i després la vàrem fer en dos llargs. Totalment equipada, vertical i de canto, molt guapa.

1. Bon recull si senyor!!! Merci per donar-nos feina!!! Salut! Antxi

1. Espero que us serveixi per fer alguna via al Pic del Martell, ara que us hi heu aficionat. El que no se és com està el tema de les nidificacions. Espero veure piades de la zona ben aviat al vostre blog!