dimecres, 28 de novembre del 2012

Rosaura als Plecs del Llibre.

-Cordada: Albert Macau i Busquets.
-Ressenya: Nosaltres dúiem aquesta del Romanticguerrer i ens va anar molt bé. Merci Lluís!!!!:

-Material: Nosaltres hem utilitzat els estreps, Camalots del 0.5 al 2, un tascó,unes 18 cintes exprés ( si en teniu de dissipadores porteu-ne ) i quatre plaquetes recuperables.

-Aproximació: Nosaltres l'hem fet per la Cara Sud. Hem de pujar al Coll del Musset, per fer-ho cal aparcar a la pista que va de la Vinya Nova a Can Jorba. Aparquem força a prop de Can Jorba, a l'entrada del camí que puja al Coll del Musset. Aquest te una tanca a l'entrada i està marcat amb pintura. Un cop al Coll del Musset, si no fa boira ja veurem la paret. Cal baixar al torrent del Migdia i seguir-lo de pujada. De seguida passem entre dos blocs caiguts i al cap de poc hem de prendre una traça a l'esquerra ( hi havia una fita ) que es fot a dins d'un torrent. Aquesta traça és la que ens portaria al peu de l'Aresta Arcarons. No hi hem d'acabar d'arribar, hem de deixar la traça a l'esquerra i enfilar-nos per una placa tombada en direcció a la base de la paret a la qual arribem després d'embardissar-nos uns pocs metres. El peu de via es reconeixible per tenir una alzina i es veuen els burins.

-Via: A nosaltres ens va agradar força, més variada que la veïna Sagitari. Si ja heu fet l'Aresta Arcarons  i la Sagitari repetireu tres llargs. La roca en general bona però hi trobarem el típic tramet llastrós i algun tramet de díedre on cal anar al tanto. La dificultat obligada la marca la primera tirada i deu estar a l'entorn del 6a+. La via està pràcticament equipada amb burins ( en general sans ), claus ( alguna argolla xunga ) i algun parabolt. Al segon llarg no hem fet el que marcava la ressenya, a sobre del darrer burí que marca la ressenya n'hi ha un altre ( a un metre ) que ajuda a acabar d'arribar a la reunió, no cal seguir flanqueijant.A la quarta tirada el tram del plom l'hem trampejat posant el peu a l'últim escaló de l'estrep penjat al buril de sota el plom i anant a enganxar una fissura ( sembla ser que hi entra l'Alien groc ) , d'aquí ja es trinca el clau.
Per tant no hem traccionat del plom, suposo que aguanta. Al cim no hi ha cap reunió homologada, tant sols una arrel. Nosaltres el que hem fet és enganxar la instal.lació de ràpel i allargar-la perquè sinó amb el fregament era impossible moure les cordes ( queda al cantó oposat ).

-Descens: Del cim fem un ràpel d'uns vint metres fins a una bretxa.Hem de continuar crestejant per l'aresta dels Plecs del Llibre, millor encordats ja que hem de grimpar un parell de ressalts de IV. Un cop acabada la grimpada trobem una instal.lació de ràpel en un arbre. Nosaltres hem seguit fins a trobar una segona instal.lació d'on hem tirat un ràpel de 30 metres a l'esquerra. D'aquí buscant el camí més evident retornem al Torrent del Migdia per sota la Cajoleta.

1. Com mola, aquesta via és molt guapa!
    Esteu fets uns cracks!!

2. Palauenc de Palau Saverdera?.
    A la cordada només n'hi havia un de crack que era el colega que es va currar el primer llarg...l'altre els llargs fàcils i de xapa a xapa,jajajaja....