dimarts, 1 d’abril del 2014

Patafísica a Roca Maura.

EL NOVEMBRE DEL 2.014 EN MARTÍ, L'APERTURISTA, HA CANVIAT ALGUNS      PITONS PER BOLTS. RESSENYA ACTUALITZADA!!!!!!.

-Cordada: Manel i Busquets.
-Accés: Hem d'anar a l'urbanització Roca Maura de l'Estartit. Venint de Torroella entrem a ma esquerra a l'alçada del minigolf. Primera a l'esquerra i anem seguint sempre el carrer principal en forta pujada, quan arribem a un carrer on ja no podem pujar més hem de trencar a la dreta en baixada. Passem de llarg la vertical de els antenes i aparquem en un petit eixamplament a l'esquerra.

-Aproximació: L'inici de la via està situat uns cinquanta metres del començament de la Poseidón . Cal fer una grimpadeta d'una desena de metres per arribar a la R0 on hi ha una fletxa picada. Nosaltres hem fet la R0, un pèl més avall en una repissa a l'alçada d'un pi,s'arriba bé a R1 i no hi ha massa problemes de fregament. Des de terra es veu el segon pont de roca de la via que és de color vermell.
-Ressenya:  Una sobre foto i una altre en paper on hi surten les assegurançes.

-Orientació: Sud Oest, la via va quedar a l'ombra cap a quarts de quatre.
-Material:  Un parell de tascons ( petit i mitjà ) i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3. Opcional el Camalot del 4 i/o repetir el 3 ( sortida de R1, fissura ample ).
-Via: En general ens ha agradat per ser variada tenir bona roca i força ambient, sempre pensant que ens trobem a Roca Maura. La ruta discorre pels panys lliures als voltant de la Directa Gresca.De les vies que he fet a la paret és la que te menys expansions de progressió, tant sols dues a la darrera tirada i diria que una afegida a posteriori. La idea dels aperturistes és de substituir alguns pitons per parabolts en breu. La roca en general és bona però compte que la via és molt nova.

-Grau Obligat: 6a/A1e. Concentrat arribant a R1 i en dos trams concrets de la segona i última tirada.
-Descens: A les inmendiacions  de les anatenes hem d'agafar una pista a l'esquerra i la seguim fins que fa un revolt a la dreta, aquí agafem un corriol a l'esquerra que va a un coll, girem a l'esquerra i baixem a l'urbanització, seguint el carrer a l'esquerra rapidament retrobem l'aparcament.