dimecres, 5 d’agost del 2015

Cristina Gómez Garcia a l'Aeri.

Polèmica via encaixada entre les seves veïnes. En el moment de la seva obertura tenia data de caducitat però a data d'aquesta repetició ( Juliol 2.015 ) restava amb tot el seu equipament original. Deixant de banda consideracions ètiques i el fet d'anar jugant al joc d'anar esquivant les seves veïnes la via escala plaques que a mi m'han semblat força xules. Cal anar mirant constantment la topo i seguir sempre les xapes grises ( a baix bolts i a dalt espits ). M'imagino que la via s'ha anat fent força i aixó juntament amb la netejada que hi debien fer els aperturistes fa que tot i haver d'anar amb una mica de compte no patim massa pel tema de la roca.

-Cordada: Vicenç Carbassa i Busquets.
-Accés: Refugi de Santa Cecilia, a la carretera que va del Monestir al coll de Can Massana. Convé no deixar res al cotxe ja que és zona de robatoris frqüents.
-Aproximació: Creuem la carrterta i agafem el GR del Camí de l'Arrel, cap a l'esquerra direcció Monestir/Cavall Bernat. A sota la paret de l'Aeri cal estar atents a trovar l'entrada de la Canal de l'Aeri que te algún tram equipat amb cables i cordes fixes. A la part alta trobem unes cordes que marxen a la dreta, no seguir-los. Continuant per la canal uns cent metres arribem al peu de via. Parabolt gris visible des de la base.

-Orientació: Sudoest. Nosaltres hi vàrem entrar sobre les quatre i ja estaba a l'ombra.
-Material: Hem fet anar els friends entre l'Alien blau i el Camalot 0.75.
-Dificultat obligada: 6a sostingut al primer llarg. La resta menys obligat, potser V+.
-Descens: Des de el final de la via remontar fins al cim de l'Aeri ( caseta-repetidor, flanqueig per dins del bosc ). Un cop al cim baixem en dirección Sud cap a l'ermita de Sant Jeroni. Una mica abans trobem l'entrada de la Canal de Sant Jeroni ( torre metàlica, pintades ). Baixem per aquesta canal fins a retrobar el camí de l'Arrel i una dreçera que el creua i baixa a la carretera.
-Ressenya: Aquesta dels oberturistes està bé. Hi afegeixo les longituds de les tirades: 45,40,35,30,20,45 i 40.