divendres, 4 de desembre del 2015

Oeste del Pequeño Galayo.

Una més de les clàssiques de Galayos que va quedar pendent en l'anterior visita. Després d'un llarg un xic enrevessat però lógic al cap i a la fi entrem en un díedre ben marcat que dóna el nom a la via. L'escalada d'aquest díedre és 100% Galayera: atlètica, amb bona roca i pràcticament desequipat. L'entrada te diverses variants, crec que la més recomanable deu ser entrar per una via anomenada l'Escalador de la noche. Nosaltres no ho sabíem i hem iniciat la via molt més a l'esquerra del que marca la topo, a la vertical del segon pitó de la via per treure una mica de pèndol a l'assumpte. La R1 l'hem fet sobre un bon bloc, la segona l'hem mirat de fer ben amunt per evitar l'ensamble posterior i l'hem montat amb un 0.5 i crec que un pont de roca. La R3 l'hem fet d'un pont de roca i la 4 sobre dos bolts dels que hem de rapelar.
-Accés: Hem d'anar a Arenas de San Pedro ( Àvila ) i des d'aquest poble cal pujar a Guisando. Un cop a Guisando hem de continuar pujant per carretera fins a la Plataforma del Nogal,on aparcarem el cotxe. Rotonda amb la cabra montesa.
-Aproximació: Des de la Plataforma del Nogal cal pujar al Refugio Victory, segons anem carregats per passar-hi dies o no podrem trigar entre dues hores llargues i una hora i mitja. Un cop al Victory el Pequeño Galayo ens queda just a l'esquerra del refugi. Només cal baixar a la tartera i flanquejar uns metres fins a peu de via.

-Orientació: Oest.
-Material: Nosaltres hem fet servir un joc de friends des de l'Alien Groc al Camalot del 3. Aquest darrer pot anar bé repetir-lo per fer la darrera tirada en A1, encara que és un llarg molt curt.
-Dificultat obligada: En general la via és bastant trampejable, però el V+ de la primera tirada és força obligat.
-Descens: Fem un primer ràpel d'uns vint mètres del cim a la feixa on hem fet la penúltima reunió. Un cop a la feixa anem seguint fites que amb alguna desgrimpada i un ràpel de 15 metres ens deixen a la canal que hi ha a la dreta de l'agulla.