dilluns, 6 de març del 2017

Via Giuliana sortida Timillero/Secco a la Punta Disperazione.

Via ràpida i propera al refugi. Sense ser cap maravella pot ser una bona opció per a dies de meteo inestable o similar. Escalada atlètica típicament dolomítica, no massa pul.lida. La baixada per ser a Dolomites és força senzilla i passem pel peu de via. Tot i que a la part alta el díedre de la Guiliana fotia bona pinta acabava de ploure i ens feia por que estigués moll. La combinació que hem fet és la més freqüentada per escalar aquesta paret, de fet hi ha punts vermells que van marcant per on va la via.
Accés: Fiera di Primiero. Des d'aquest municipi seguir les indicacions cap a Val Canali fins al restaurant Cant del Gal. Un cop aquí agafar una carretera força estreta i costeruda però asfaltada a ma dreta al final de la qual aparcarem. Diria que la carretera està senyalitzada per pujar al refugi de Treviso.
Aproximació: Des de l'aparcament seguir el camí senyalitzat fins al refugi Treviso ( cota 1631, 35' des de l'aparcament ). Un cop al refugi cal prendre el sender 720 en direcció a la Forcella delle mughe, a ma derta i en forta pujada per dins del bosc. Un cop el camí deixa el bosc s'ens apareix una vall, la paret ens queda a ma dreta. Remontem uns metres la vall per terreny herbós i rocós i quan som a la cota de peu de via localitzem una traça que porta a peu de via. Pintada amb el nom de Guiliana de color vermell una mica desdibuixada, uns deu metres sota d'una petita cova. Baixant passem per peu de via i podem recollir la motxilla.

Material: Algún tascó i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2.
Dificultat obligada: V/A0.
Orientació: Nord.
Descens: Por la via ferrata que llega al corredor grande a la izquierda de la via. bajar luego en esta canal (cable o cadena a veces). Ningun rapel necesario. Passem per peu de via per si hi hem deixat quelcom.
Ressenyes: De Saasblos,gracies!. Nosaltres hem fet la sortida que marca la fotografia, per fer la Giuliana integre al darrer tram anar a l'esquerra per un evident díedre diagonal i ample,tal i com marca el croquis en dibuix.