dimecres, 17 de maig del 2017

Via dels Dijous a l'Agulla Alta de la Miranda

La via dels Dijous puja de forma bastant directa i en lliure per l'aresta sud de l'Agulla Alta de la Miranda. Als primers metres ens ajudarem d'una alzina per superar un tram vertical. A la meitat del segon llarg també hi ha un tram molt vertical, però hi trobarem preses grans i cantelludes que ens permeten pujar amb una escalada disfrutona. La via està equipada amb espits, alguns d'ells sicats. Nosaltres l'hem fet envun sola tirada, controlant el xapatge de la doble corda i utilitzant cintes llargues. Hem muntat reunió a la instal·lació de ràpel, al cim no hem trobat res més.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles ( senyalitzat ). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat. Passem de llarg del refugi i agafem la Canal Ampla fins al Portell Estret. D'aquí el camí de la Travessa d'Agulles cap a l'oest (marques vermelles). En poca estona arribem a la Triroca. En aquest punt ens hem de desviar a l'esquerra vorejant l'Agulla Alta de la Miranda per la cara est fins arribar a la canal que formen l'Agulla Alta de la Miranda i l'Agulla Manolito García. Baixem uns metres per aquesta canal fins a localitzar una alzina al costat d'una balma (espits visibles).

-Orientació: Sud.
-Material: Cintes exprés. Nosaltres hem posat un Alien groc a la fissura del segon llarg, però és prescindible.
-Grau Obligat: V+.

-Descens: Ràpel d'uns 20 metres pel costat nord de l'Agulla. Des del peu del ràpel caminem uns metres cap al nord i de seguida trobem el camí de la travessa d'Agulles que hem seguit durant l'aproximació.
-Ressenya: Nosaltres hem fet servir la topo del blog de l'Escalatroncs: