dijous, 13 d’agost del 2020

Solstici d'estiu al Pollegó Inferior.

Clàssica recent,mantinguda i generalment de fissura.La via resta parcialment equipada i de bon reforçar;resulta una escalada lliure prou potent per aquells que rasquem el 6a però poc obligada sempre que controlem una mica l'artifo.
Hom afirma que la darrera tirada és compta entre les millors del Pedraforca,realment m'ha semblat un llarg cinc estrelles.

Accés: Estacionar al Mirador del Gresolet,al municipi de Saldes.
Aproximació: Pujem fins al Refugi Lluís Estassen.Aquí prendrem el camí que mena a la Tartera,a sota del refugi.Un cop a la tartera caldrà remontar-la,ho podem fer pel PR o bé per la vora esquerra enganxats a la paret nord del Pollegó Inferior.La via s'inicia sota el relleig de la clàssica Via Font.Fissura ample amb un espit i petita placa metal.lica amb el nom.

Material: 15 cintes exprés,un joc de tascons i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4,repetint 2 i 3.Nosaltres ens hem equivocat alhora de fer el material i enlloc del 4 hem agafat el 5,també hem fet.
Si sortiu de la penúltima reunió amb la intenció d'encadenar la darrera tirada us pot anar bé saber que nosaltres hi hem possat els Aliens verd i groc així com els Camalots 0.5,0.75 i 2.
Horaris: Aproximació 1 hora,via 4 hores i baixada 2 hores.

Grau obligat: V+/A1.Si es porta el 6a una mica bé es pot fer bona part de la darrera tirada en lliure.
Descens: Tenim dues opcions en funció de si volem passar per peu de via o no.Passar per peu de via implica 15' de baixada i fer un ràpel.
Si no passem pel peu de via: de l'última reunió baixem oer la pendent de l'esquerra,les Costes d'en Dou.Arribarem a un coll anomenat el Balcó de la Quimeta on trencarem a l'esquerra per una nova pendent que ens deixarà a la part baixa de la tartera per on hem aproximat.
Si volem passar pel peu de via: de l'última reunió grimpar a la dreta fins al cim.Del cim carenar/crestejar a la dreta.Localitzem una instal.lació de rapel ( bolt anella + buril ) d'aquí tirem un ràpel de 50 fraccionable ( espit anella + burils ).Acabem de desgrimpar fins a un coll,remontem l'aresta uns cinquanta metres i localitzem una bretxa a ma dreta amb una canal a través de la qual baixem a la tartera i al peu de via.