dimecres, 19 d’agost del 2020

Zaratustra al Contrafort de la Dent.

La informació que donem d'aquesta ruta només és referent a les tres primeres tirades.Arribats a R3 la cosa pintava a tombarral i hem preferit gastar el temps en una altre via.
Fins aquí ens ha semblat una proposta amb regust clàssic: recorregut lógic i absència d'expansions de progressió.Podria ser que aquesta via com tota la paret hagués caigut en l'oblit i recentment s'ha potenciat el sector amb l'aparició de noves i un rentat de cara a les ja exitents.Així han estat equipats els relleus amb dos parabolts i es deu haver netejat la ruta.De totes maneres la segona part de la primera tirada ens ha resultat un pèl desagradable per la presència de líquens i blocs,res extrem per algú amb un mínim rodatge en aquests terrenys.Per sota de R3 ens ha caigut un bloc tamany rentadora,compte.
Seguramnet sigui bona idea enllaçar el segón llarg ja que és molt curt.Escalada atlètica.

Accés: A Queralbs agafem la carretera que puja a Fontalba.Només la seguirem un parell de quilómetres aparcant a ma esquerra quan ens creuem amb el camí que puja cap a Núria.
Aproximació: Cal seguir el camí que puja a Núria.Aquest camí ofereix dues variants,a nosaltres ens interessa el camí dels Duis ( esquerra,cartell) que passa per sota mateix de la Dent d'en Rossell o Roc dels Duis.

Tenim dues opcions:
1) Per la tartera que hi ha a la base del Contrafort: Potser es camina menys però és més incómode. Just després d'una bauma amb un banc deixem el camí de Núria i pugem per l'esmentada tartera,alguna fita.
2) Per la baixada de la Dent: Passem l'esmentada bauma,un oratori i una petita font.Just després de la fon localitzem una tartera a ma esquerra.Seguirem una traça fitada que firteja amb el bosc i la tartera.Més amunt trobarem fites que van a dreta i a esquerra,a les envistes del recordatori d'un esquiador mort.
Aquí convé seguir les fites que van a l'esquerra fins a sota del Contrafort de la Dent,que més que un contrafort és una paret que hi ha a la dreta de la Dent.
La Zaratrusta s'ubica a la dreta de la paret,en un díedre amb un universal i un burí/espit arran de terra.
Horaris: Aproximació 45',via i ràpel 1 hora i mitja.De peu de via al cotxe 40'
Material: Nosaltres hem gastat 8 cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4.Aquest darrer assegura només la sortida de R2 fins a caçar un providencial hexèntric,potser aconseguim que s'ens hi aguanti el 3 i ens estalviem el pes.
Orientació: Probablement Sudest,amb sol fins cap allà les 4.
Grau obligat: V+/A1.Si aquesta és la modalitat en que escaleu la via jo no prescindiria del 4.En cas de voler anar cómode escalant en aquest grau pot anar bé repetir el 4,portar estreps i/o tramposa.
Descens: De R3 hem baixat amb un sol ràpel de 50 metres.Diria que si continuem la via cal baixar caminant.