dilluns, 23 d’agost del 2021

Esperó Nord al Pic de la Valleta.

Primer de tot aclarir que no s'ha de confondre aquesta via amb la seva veïna Esperó Nord Est. Sabent això dir que als dos membres de la coradada ens ha semblat una bona ruta.Prou mantinguda i amb algún llarg fregant les cinc estrelles sinó les te.Possats a buscar-li pegues com que estem parlant d'una via no gaire repetida en alguns passatges hi trobarem una mica de líquen.La roca en general molt solida encara que al flanqueig de la tercera tirada hem aprofitat que dúiem martell i hem cardat avall un parell de llastres ben interessants.S'agraeix molt la ressenya d'en Parce sense la qual probablement no hauriem encertat l'itinerari. Per nosaltres el llarg clau de la via és el tercer on ens hem vist pitonant en lliure.

Accés: Coll de Pi Morens,a l'estació d'esquí de Porta/Pi Morens.Si disposem d'un tot terreny i no tenim escrúpols ( cartell de prohibit ) podem seguir la pista fins a un remontador retallant una mitja hora l'aproximació i la baixada.

Aproximació: Seguim amunt per les pistes.Agafem una pista que puja per sota dels remontadors sempre amb la intenció de vorejar la vall de sota la via per la dreta.Quan la pista fa un revolt a la dreta nosaltres anirem cap a l'esquerra per un llom on trobarem algunes fites que ens duran a un corriol que voreja el circ pel seu vessant dret.Al final d'aquest corriol toca baixar al circ i tornar a pujar fins al peu de via.Inici comú amb El Gran Díedre.

Horaris: Aproximació 2 hores,via 5 hores i descens 1 hora 45'.

Orientació: Nord.

Grau obligat: El llarg més obligat és el tercer, crec que sense claus obliga a  6a+/A0.Nosaltres hem passat clavant amb 6a/A1 potser clavant més es pugui solventar amb V+/A1 que és la dificultat obligada que m'ha semblat que te la resta de la via.

Material: Algun tascó,un joc de friends de de l'Alien blau al Camalot del 3 repetint algún mitjà ( .5 al 1 ),14 expresos,un martell per tota la cordada i 3 claus.Nosaltres hem pitonat un universal fi i curt a l'inici de les dificultats del tercer llarg així com un extraplà mitjà al flanqueig final de la mateixa tirada mentre que a l'inici del sisè llarg hem possat un extraplà curt.Imprescindible dur doble corda i unes 14 cintes millor desplegables.

Descens: Des del cim baixar a la dreta a un gran i evident coll.Baixem per la primera canal que trobem,no hi ha desgrimpades.No passem pel peu de via,sinó uns 100 metres més avall.