dijous, 13 d’octubre del 2011

Via Científics. Agulla Blanca

-Cordada:
Laura Planella i Jesús Teixidor. ( Agost 2011 )
-Ressenya: La de la guia “55 escaladas en Catalunya” d’en Joan Jover. Costa bastant de seguir la via, sobretot a la part de dalt.

-Aproximació: Nosaltres varem fer vivac a l’estany de les truites. D’allà fins a peu de via varem trigar uns 45 mts.
-Material: Camalots 0.3 fins 2 i joc de tascons. Hi ha alguns claus a la via.
-Via: S’inicia per un diedre molt obert i tombat fins un arbust sec, sota un petit sostre que esquivarem per sota i a la dreta. A partir d’allà seguir amunt per una placa que es deixa escalar prou bé. Nosaltres a l’altura d’un petit replà amb un arbre varem anar a buscar el vessant S-E, que és una placa fàcil però molt compacta que no es pot protegir. Potser s’hauria de seguir pel vessant E fins ben bé dalt.
És una via curiosa ja que escales tota l’estona sobre un marbre blanc ( a vegades ple de molsa) i tot i no superar el IV+ et permet descobrir un entorn i un pic que no és massa conegut. Com la de l’Anyeller, tranquilitat garantida.
-Descens: Nosaltres varem baixar per una canal al vessant sud-est que va a parar a la tartera de sota l’Agulla Blanca. Ull a no equivocar-se i baixar per la canal immediatament al costat de l’Agulla Blanca.

1. acabo de tenir un flashback de quinze anys endarrera. Nosaltres també haviem fet servir molt la guia aquesta d'en Jover amb la qual varem descobrir com es pujava al Cavall Bernat de les Medes i moltes altres rutes inedites, com ara aquesta que heu fet vosaltres. Felicitats per aquesta escalada, encara avui, d'exploració.

2. Jo feia anys, des que em vaig comprar la guia, que tenia ganes d'anar-hi. Un com havent-hi anat, per poc que pugui m'hi torno a escapar.
    Tens tota la raó, tot i que són vies amb 40 anys, encara escales com si fossis el primer ( amb altres materials i sabent més o menys per on va la via, evidentment).